Avatar billede alphaleader Nybegynder
17. januar 2004 - 16:51 Der er 13 kommentarer

Vælge mellem Linux og Windows i opstarten?

Hvordan laver man lilo om så man kan vælge mellem, om man vil opstarte linux eller windows xp i opstarten?? I øjeblikket står der kun linux....
Avatar billede alphaleader Nybegynder
17. januar 2004 - 16:51 #1
Altså jeg bruger mandrake linux.... LILO er jo bare boot-loaderen
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2004 - 17:02 #2
hurtig søgning på google gav følgende:

http://www.computing.net/linux/wwwboard/forum/23673.html
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2004 - 17:02 #3
svar
Avatar billede alphaleader Nybegynder
17. januar 2004 - 17:26 #4
Det virker ikke
Avatar billede alphaleader Nybegynder
17. januar 2004 - 17:31 #5
virker ik
Avatar billede karinc Nybegynder
17. januar 2004 - 17:47 #6
efter at du har redigeret "lilo.conf" skal du skrive ændringen til MBR
/sbin/lilo
Avatar billede alphaleader Nybegynder
17. januar 2004 - 20:21 #7
Det virker stadig ikke. Når man vælger Windows i opstarten, så skriver den: "Remove disks or other media. Press any key to restart"
Avatar billede karinc Nybegynder
17. januar 2004 - 21:00 #8
Vis os din lilo.conf
Avatar billede zity Nybegynder
18. januar 2004 - 07:06 #9
Hvilken distro har du?
Avatar billede zity Nybegynder
18. januar 2004 - 07:28 #10
I kontrolpanelet under opstart kan du ændre det. (Hvis du bruger X)
ang>>07:06:35>>havde ikke lige set det var mandrake
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2004 - 06:06 #11
hvis ikke det hjælper at tilføje noget i den her stil i /etc/lilo.conf og så køre kommandoen lilo bagefter (for at skrive den til MBR), så gætter jeg på at din windowspartition er gået i ged eller at du måske ikke har skrevet den rigtige partition. når du skriver lilo kommer der en fejlmeddelelse hvis drevet er forkert angivet. som karinc skriver - smid lige din lilo.conf herind, du kan kopiere den hvis du åbner konsollen og skriver cat lilo.conf i /etc-mappen

other=/dev/hda1
        optional
        label=Windoze98
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2004 - 06:09 #12
ups, du må kun lave et spørgmål om det samme http://www.eksperten.dk/spm/453059. luk det her og fortsæt på den anden :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2004 - 06:11 #13
hov der kom et punktum med, her er den:  http://www.eksperten.dk/spm/453059