Avatar billede udi Nybegynder
16. januar 2004 - 22:07 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Linksys Cable/DSl Router 4 ports sw

hjælp - jeg bliver smidt af nettet efter et par timer (adsl).
For 3 dage siden opdaterede tele2 - deres adsl.- siden er det gået sådan. Jeg har kontaktet support og de siger at det skyldes min router ( Linksys Cable/DSl Router 4 ports)og jeg skal opgraderer firmware.
Det har jeg nu gjort - men problemet er der stadig.
Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre- for det her er godt nok ved at være - rigtig træls.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 22:55 #1
problemet er at de opdater deres DHCP så den vil forhandle om en ny ip-adresse og det kan din router åbenbart ikke helt forstå! så det er svært at gøre noget ved hvis der ikke er en nyere opdatering til din firmware
Avatar billede udi Nybegynder
16. januar 2004 - 23:10 #2
Vil det sige at jeg er nød til at købe en anden router - tele2 support nævner for mig at det kum er linksys routeren - der er problemer med.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:19 #3
jeg mener ikke at det kun har været linksys! der har også være problemer med D-link på et tidspunkt med det samme (hos TDC, samme problem som du beskriver) der gik et stykke tid så fik producenten lavet et ny firmware, som løste problemet.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:19 #4
men hvis du ikke vil vente så ja
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 00:07 #5
Har du prøvet at slukke, vente 5-10 minutter og tænde igen. Set om den scanner og evt. så hugger på?
Har du forsøgt at resette routeren?
Avatar billede udi Nybegynder
17. januar 2004 - 00:20 #6
Jeg har prøvet og slukke mange gange - og ca. efter en halv time kører det igen i et par timer - så blresette routereniver jeg smidt af igen.
Hvad er at - resette routeren.
Avatar billede udi Nybegynder
17. januar 2004 - 00:22 #7
Sikke noget vrøvl jeg fik skrevet - prøver igen.
Jeg har prøvet og slukke mange gange - og ca. efter en halv time kører det igen i et par timer - så bliver jeg smidt af igen.
Hvad er at - resette routeren?
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 00:31 #8
Du trækker stikket ud af kontakten, holder reset-knappen nede mens du plugger stikket i og holder reset-knappen nede 5-30 sekunder. Så indstilles routeren til default opsætning (bl.a. DHCP) og dub kan se om den modtager en IP-adresse fra din udbyder.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 00:32 #9
Prøv lige det!
Avatar billede udi Nybegynder
17. januar 2004 - 09:09 #10
Skal det gøres når - jeg er smidt af?
Altså fjerne strømmen fra routeren - tryk reset-knappen ind - samtidig tilslutte strømmen og holde resit-knappen nede i 5-30 sekunder.
Hvordan kan jeg se om den modtager en IP adresse?
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 13:04 #11
Ved at gå ind på routerens WebInterface. Læs i manualen om hvilken IP adresse den har i sin fabriksopstilling. Skriv dette i adressefeltet (kun IP adresse - ikke noget http....) i Internet Explorer og så er du inde. Skriv default password, så du kan komme videre.
Avatar billede udi Nybegynder
17. januar 2004 - 16:01 #12
Hvad skal jeg så - når jeg er kommet videre?
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 16:40 #13
Er det en RJ45 router eller er er den wireless?
Hvis den er til kabler, så prøv at se hvordan det går fremover, ellers må du ud og opdatere firmware.
http://www.linksys.com/international/productlist.asp?coid=48
Du bliver nødt til at gå ind over her for at komme frem til supporten på de enkelte produkter.
Avatar billede udi Nybegynder
17. januar 2004 - 19:04 #14
Jeg har opdateret firmware - uden virkning. Jeg tror jeg vil investere i en anden router- bare ærgeligt at efter en måned er den ubrugelig.
Jeg kan forstå på tele2 support -at linksys ikke mener at det er deres problem - men tele2 - så skal man nok ikke regne med at det kommer en opdaterig - sådan lige med det samme.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 20:42 #15
Tror du på den.
Måske skulle du skifte Tele2 ud i stedet for Linksys routeren. Jeg kører med en Linksys WRT54G sammen med et TDC bredbånd fuldstændig uden problemer.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. januar 2004 - 21:04 #16
Har du haft adsl hos andre udbydere?
Avatar billede udi Nybegynder
18. januar 2004 - 00:52 #17
Som du kan se i svaret fra Kemp - har TDC også haft problemer med d-link.
Jeg er skiftet fra TDC til tele2 - og jeg indvesterer hellere i en anden router ind jeg støtter TDC - og det gælder på alle områder indenfor kommunikation.