Avatar billede cyber-tvuk Nybegynder
22. januar 2001 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg mit Rockwell Modem hurtigere

Jeg kan ikke få mit K56 modem til at køre hurtigere end 26400 bps
( det sakl lige siges at der en forlænge  ledning på 10m - (telefonledning)
Men det er der også andre der har og som køre meget hurtiger!

Hjælp mig!
Hilsen Cyber-tvuk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. januar 2001 - 23:06 #1
Det har intet med din ledning at gøre, men det kan være at din internet udbyder er meget belastet. Normalt følger der modem instrukser, og software med til dit modem. Når de er installeret, så kan du ikke gøre meget andet.

/per
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 23:20 #2
hoejrup : Det kan MEGET vel have noget med hans ledning at gøre!

cyber-tvuk : Prøv at sætte dit modem direkte i telefonstikket. Fjern så ALLE andre enheder på Jeres telefonnet. Gå på Nettet, tjek din hastighed. Hvis den er steget, så log af, sæt et apparat til, gå på og tjek hastigheden. Bliv ved indtil hastigheden falder. Smid derefter apparatet langt væk! ;o)

Hvis dette ikke virker, så ring til din udbyder og bed dem give dig nogle initstrenge samt instruks i at skrive dem ind. Det er en lille textstreng, der fortæller dit modem hvilke særlige indstillinger det skal logge på med.

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 23:21 #3
Sørg også for at din modemledning ikke ligger tæt op ad strømkabler o.l. Dette kan også give forstyrrelser.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2001 - 23:41 #4
10 meter leding, ja så har du godt nok et problem også lige en lampe i nærheden, hvis ledning måske krydser din telefonledning, ja måske enda flere steder. Der findes programmer til at sætte mere skup i tingene med, men hvis der er støj på linjen, så hjælper disse heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2001 - 23:42 #5
Eller så har jeg da nogele programmer, som jeg har haft held, at de har kunnet give en mindre efektforøgelse.
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 23:44 #6
kharder : Kan du ikke fortælle lidt om de programmer? Evt. via ICQ eller mail? :o)

Tjek mit minisite for info.
Avatar billede cyber-tvuk Nybegynder
23. januar 2001 - 09:38 #7
Okay jeg tror at har nok af ting jeg skal prøvet af nu.

Mange tak for hjælpen

Hilsen Cyber-tvuk
Avatar billede parazite Nybegynder
23. januar 2001 - 10:29 #8
cyber-tvuk : Hvis du ikke finder en løsning alligevel, så bare smid en kommentar herinde... we\'re just getting started! :o)
Avatar billede cyber-tvuk Nybegynder
23. januar 2001 - 17:42 #9
parazite - Ok! :)