Avatar billede gephion Nybegynder
16. januar 2004 - 12:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan checker jeg hvad en fil er programmeret i?

Hejsa...

Jeg spiller en del Ghost Recon, og da jeg i vores klan (www.badazz-danes.dk) står for anti-cheat delen, søger jeg lidt efter alternative veje på at knalde cheatere, da vi GR spillere ikke har nogle bæredygtige anti-cheat værktøjer til rådighed :(

Okay... Alle games der bliver spillet i Ghost Recon (næsten alle) bliver der genereret en slags "playback" af hele spillet, som man så senere kan kigge igennem for visuelt at knalde cheaterne...

MEN.. Jeg har også lagt mærke til at der er mere brugbar data i de replays end det der umiddelbart bliver vist når man kigger dem igennem på den konventionelle måde, så jeg ville jo gerne kunne "afkode dem" eller hvad det nu er man gør, så jeg kunne se direkte i kilden og lure hvilken form for info der er i dem.

Jeg kan jeg se at der åbenbart er andet info, da der nogengange sker en fejl i de replays, og så viser de ligepludseligt ingame chats osv osv, og det gør de normalt aldrig.

Hvordan gør jeg det, for der står ingen steder hvad de er lavet med :(

Så hvordan finder jeg ud af hvad de er "programmeret" i så jeg kan kigge i dem og måske endda være så heldig at finde den info jeg skal bruge?

Det er rimeligt vigigt jeg får et hurtigt og fyldestgørende svar, så jeg smider 200 point på højkant..
Avatar billede ducks Nybegynder
16. januar 2004 - 12:15 #1
Somregel er trainers (sikker også cheats) compiled så de ikke kan ændres i igen, så hvis du vil læse dem igennem, tror jeg du skal læse dem igennem for en bestemt hex kode, med en hex editor.
Avatar billede gephion Nybegynder
16. januar 2004 - 12:45 #2
Hej Ducks...

Jeg tror du har misforstået lidt, eller også har jeg ikke forklaret det godt nok :)

Den fil jeg ønsker at læse i, er ikke en cheat/trainer, men en fil der bliver genereret af spillet, så man efter spillet er slut, kan se spillet som en slags film.. En replay fil hedder det, og er altså en del af Ghost recon spillet, men en seperat genereret fil baseret på et givent spil.
Avatar billede gephion Nybegynder
18. januar 2004 - 02:22 #3
Kom så alle I kvikke hjerner, der MÅ da være en her der kan hjælpe med dette problem?
Avatar billede ducks Nybegynder
18. januar 2004 - 14:47 #4
Hvis det er OpenGL cheats der bliver brugt, så har du ikke nogen chance ved at kigge i koden, da det er et slags lag der bliver lagt oveni spillet som altså ikke er en del af spillet og derfor ikke kan optages. Du kan kun se det hvis de laver noget mystisk, men - nu kender jeg ikke særlig godt til GR - de kunne også ligeså godt være heldige? Den bedste måde er at lave et program der scanner deres hdd for cheats, og melder tilbage til jer at der ikke er noget.
Avatar billede gephion Nybegynder
19. januar 2004 - 01:08 #5
prøv at kigge på denne her fil engang, åben den evt med notepad eller lign...

http://www.supportalen.dk/replay.rpf

Det er den type fil der bliver genereret fra hvert spil, hvor man umiddelbart godt kan læse noget info, men jeg ville gerne have den "decompilet" ¨å jeg kan læse resten, da jeg ved 100% at der er mere info end Ghost Recon viser, når du afspiller replayet...

Det kræver self GR for at se replayet sådan rigtigt ;)
Avatar billede gephion Nybegynder
21. januar 2004 - 20:09 #6
Ingen der har en ide?
Avatar billede gephion Nybegynder
23. januar 2004 - 15:36 #7
Skod da :(

Nå, men hvis nogen ligepludseligt skulle vælte ind i en løsning, så bed mig lige om at genoprette spørgsmålet så jeg kan smide en "belønning", indtil videre er spørgsmålet lukket.
Avatar billede gephion Nybegynder
23. januar 2004 - 15:36 #8
Slut prut :(