Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
15. januar 2004 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Små sjove opgaver.

Jeg elsker små sjove opgaver, som man kan sidde og få de små grå til at svede over.

Eksempelvis:

Du har 12 kugler hvor en af dem vejer mere eller mindre end de øvrige. Du har en gammeldags vægt, og skal nu på kun tre vejninger finde ud af hvilken kugle der er forskellig, og samtidig sige om den er tungere eller lettere end resten.

Eller:

Du har tre lyskontakter der er tilsluttet tre lyspærer nede i kælderen. Du ved ikke hvilken kontakt der hører sammen med hvilken pære, og vil gerne sætte nogle små hvide klistermærker på der angiver det, men du gider kun gå ned i kælderen EN gang. Hvordan griber du det an?

Er der nogen der har links til flere af den slags opgaver? Jeg ved der er to nyhedsgrupper  rec.puzzles og alt.brain.teasers (eller noget i den stil) og der har jeg også læst en del. Nu søger jeg steder på nettet der måtte rumme noget jeg ikke har set før.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. januar 2004 - 17:48 #1
Her er da lidt underholdning til en time eller 2 :

http://mensa.dk/testdiniq.html
http://home.hetnet.nl/~rijk42/iqtestlinks.html

Med venlig hilsen ExNatteRavnen
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. januar 2004 - 17:49 #2
Avatar billede mranders Nybegynder
15. januar 2004 - 18:13 #3
hvor har du fundet de to ? kan du skrive svaret ?
Avatar billede mranders Nybegynder
15. januar 2004 - 18:23 #4
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. januar 2004 - 18:36 #5
Hej mranders

Jeg kunne huske jeg havde dem liggende blandt mine "fortrukne" links, og jeg har dem fra et indlæg her på Experten for snart 1 år siden mener jeg.
Mvh ExNatteravnen
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. januar 2004 - 18:38 #6
mranders:

hvorfor spørger du om det ?
Avatar billede mranders Nybegynder
15. januar 2004 - 18:42 #7
fordi jeg også synes de er sjove, men jeg har ikke så meget tålmodighed og så er jeg ikke sikker på mine svar
Avatar billede mranders Nybegynder
15. januar 2004 - 18:49 #8
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
15. januar 2004 - 21:56 #9
jeg fik 119 i mensatesten :)
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
15. januar 2004 - 22:44 #10
Jeg har set de fleste IQ tests, og det var ikke det jeg spurgte efter. Beklager. Bossmann linket havde et par stykker jeg ikke havde set før.