Avatar billede mortenhest Nybegynder
15. januar 2004 - 15:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte på TrendNet Tw100-S4W1CA.

Jeg har en TrendNet Tw100-S4W1CA. På den er der tilsluttet to pc'er som deler en internetforbindelse.

Jeg vil gerne have åbnet nogle porte fra internettet til den ENE pc, er der nogen der har nogen ide til hvordan det gøres.

Hvis jeg bruger "virtual server" åbner jeg så portene mellem pc og router, eller mellem internettet og router??

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2004 - 21:35 #1
hvis du bruger viritual server! så bliver der åbnet fra internettet på den port du har valgt skal gå til din computer.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
29. januar 2004 - 18:48 #2
hvad vil det så sige at forwarde en port??
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 20:10 #3
at du åbner for den port det specifikke program bruger
Avatar billede mortenhest Nybegynder
29. januar 2004 - 21:10 #4
Under min router config er der både noget der hedder virtual server og noget der hedder "packet filter", under packet filter er det også mulig at forwarde porte (enten UDP eller TCP). Er det kun virtual server jeg skal bruge?
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 21:15 #5
du skriver du skal have åbnet nogle portet fra internettet så er det under viritualserver. packet filter kigger på om en hacker f.eks. er på vej ind.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
30. januar 2004 - 15:04 #6
jeg tror jeg har fået styr på det nu, skriv et "svar" hvis du vil have nogen point.

og tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
30. januar 2004 - 17:35 #7
tag du dem bare selv ved at ligge et svar selv og accepter det.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
25. marts 2004 - 14:43 #8
okay