Avatar billede yaief Nybegynder
15. januar 2004 - 14:53 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Alternativ til C5, XAL, Attain

Sammen med en kunde har jeg været ude og kigge på løsninger til detailhandelen baseret på C5, XAL og Attain. Det handler om et computerstyret kasseapperat der er koblet direkte på økonomistyringssystemet.

Men alle løsninger fra Microsoft Business Solutions kræver nogen voldsomme licenser der ofte heller ikke skalerer godt. Og altsammen for noget der ikke virker som hvad man ville kalde "rocket-science".

Mit spørgsmål er derfor: Hvilke alternativer findes der? Er der gode alternativer til C5/XAL/Attain? Og kender i nogen der sælger kassesystemer baseret på alternativerne?
Avatar billede christina-k Nybegynder
15. januar 2004 - 20:15 #1
Decom Aps Sælger Økonomisystem med integreret elektronisk kasseterminal, jeg er selv ansat hos Decom og I kan ringe til mig eller Decom´s hovedkontor for at få oplyst nærmeste forhandler som kan demonstrere dette for jer. (gratis og uforpligtende, selvfølgelig)
I kan også læse yderligere om det på Decoms hjemmeside www.decom.dk
Mit nummer er 40 43 84 95
Decom´s nummer 70 20 64 74
Venlig hilsen
Christina Kjær
Avatar billede mariaf Juniormester
15. januar 2004 - 23:54 #2
Du skal huske at kasseterminalen er en ting, og økonomiprogrammet noget andet. Det er to enheder, og du skal finde en kombination, der er yderst simpel i butikken, men samtidig kan være en værdig kompagnion til bogholderiet. Umiddelbart er Attain eller C5 en bedre løsning end XAL, men du kunne jo også kigge på en ServiceHosting løsning?
Avatar billede amtoft Novice
20. januar 2004 - 22:03 #3
Kender dem ikke personligt, men se evt. www.detaildata.dk
Så vidt jeg ved, er det mest selve kasseløsningen de gør i, og du kan så selv vælge hvilken back-end du ønsker udveksling med.
Avatar billede yaief Nybegynder
27. januar 2004 - 22:48 #4
Okay, tak for svarene.

Christina< Jeg ved kunden har kontaktet jer og skal have en præsentation. Så held og lykke med det.

Der er endnu ikke taget en beslutning, men jeg har på fornemmelsen det sker i denne. Spændende nok :)