Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 11:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en formel?

Jeg har et excel office projekt mappe...Men en hoved side som henter tal fra 6 andre sider som er ens. det er fra Månederne Jan-Juni.

Hovedsiden skal så hente tal fra hver af de 6 sider, men problemet er, at der på hver række, er der et firma navn som tallene skal høre under. Dvs at at jeg skal kopier tallene hver gang. Jeg har benyttet mig af talværdi men det tager også langt tid, hvordan gør man det smart med en formel?

Er det en som kan hjælpe vil godt sende arket, så det er nemmere at hitte ud af.
Avatar billede janvogt Praktikant
15. januar 2004 - 11:33 #1
Prøv bare at sende arket, så skal jeg løse det.
janvogt@esenet.dk
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 11:34 #2
lækkert 2sek
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 11:40 #3
Du kan se på år 2004 fx hvor de henter tallene fra...
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 11:42 #4
Er det til at hitte rundt i Jan?
Avatar billede janvogt Praktikant
15. januar 2004 - 11:47 #5
Jeg mangler arket :-)
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 11:58 #6
ok prøver igen:-)
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 12:41 #7
Er det noget du kan lave?
Avatar billede janvogt Praktikant
15. januar 2004 - 12:55 #8
Ja det tror jeg da, men jeg forstår ikke rigtigt, hvad problemet er ........
Kan du prøve at uddybe, hvad det er formlen skulle kunne.
Det er lidt svært at forstå af ovenstående, hvad det er du mener.
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 13:51 #9
Problemet er at på månederne skal jeg ind og fortælle hoved siden hvor den skal hente tallene fra, det tager meget lang tid, hver gang jeg skal oprette et ny firma på hoved side...
Avatar billede janvogt Praktikant
15. januar 2004 - 14:02 #10
Du kan bare kopiere formlerne ned.
Husk at fjerne evt. $-tegn i cellereferencen. De fastholder række/kolonne referencen.

Jeg har tilrettet dit ark og returneret det.
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 14:05 #11
gider du sende den til mig igen, ved ikke hvorfor jeg ikke har modtaget den.
prøv til pm@lehmann-junior.dk
Avatar billede janvogt Praktikant
15. januar 2004 - 14:16 #12
Sendt igen.
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 14:31 #13
NIce nok du godt nok hurtigt til det thx...
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 14:32 #14
hvorfor kan jeg ikke acceptere har trykket accepter! mærkeligt
Avatar billede thejoint Nybegynder
15. januar 2004 - 15:07 #15
sådan :-)