Avatar billede pflb Nybegynder
14. januar 2004 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på tv out og s-video

Og kan man evt. få en converter mellem disse  ???
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
14. januar 2004 - 10:50 #1
På de fleste grafikkort med tv-out er det i form af et s-vhs stik, og i de fleste tilfælde et composite - Der plejer og følger sådan en composite->s-vhs converter med, men ellers kan den sagtens anskaffes..
Avatar billede pflb Nybegynder
14. januar 2004 - 12:21 #2
Det har jeg også fået med men jeg synes der er forskel på benene i stikket placering smat den pal der er i stikket sidder også anderledes
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
14. januar 2004 - 14:14 #3
Skulle der ikke være, mener jeg ikke at jeg har hørt om.. prøvet at putte et s-vhs stik i og se om det passede ?
Avatar billede pflb Nybegynder
15. januar 2004 - 10:08 #4
stikkene er ikke ens
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
15. januar 2004 - 11:16 #5
underligt.. i mit geforce 3 ti200 er der bare et s-vhs stik..
Avatar billede henninga Novice
15. januar 2004 - 22:23 #6
S-video er det samme stik som S-VHS og Super VHS.
S-Video benytter et Mini DIN stik (Hosiden) (som minder om stikket på musen).
Du kan se billeder af de forskellige stik lidt nede på denne side:
http://www.abmedia.dk/video/capture.htm
Composite benytter et såkaldt Phono stik, som kun har 2 ledere med et ben i midten og stel.

Det du har er vel S-video udgang på grafikkortet og så et lille konverterkabel med han i den ene ende og hun i den anden?
Avatar billede pflb Nybegynder
19. januar 2004 - 16:01 #7
jeg manglede kablet som skulle have fulgt med grafikkortet

men tak for hjælpen alligevel