Avatar billede hadaps Nybegynder
13. januar 2004 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

logge pa anden computer

Hey...

Jeg har to xp-pc'er, når jeg skal fra den ene ind på en af den andens shares, vil den have jeg skal skrive adgangskode - det er også fint fint, men jeg kan ikke vælge brugernavn :(
Den står til at logge på som gæst, og det kan jeg ikke lave om (det er nedtonet) hvordan kan jeg så komme til at logge på med en anden konto?
Avatar billede jps6kb Novice
13. januar 2004 - 12:54 #1
Jamen, hvis du vælger at dele noget på den ene PC, skal du jo angive password for at kunne dele... det er vel bare det pass?
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. januar 2004 - 12:56 #2
mit problem er, at jeg kan KUN logge på som gæst!!

men jeg har behov for, at logge på som superbruger

Der hvor man skal skrive adgangskode på den maskine som skal logge ind på sharet, kan jeg ikke skifte til at bruge en anden konto
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. januar 2004 - 12:59 #3
her er et screen dump:
http://80.197.138.2/logon.jpg

jeg vil bare gerne kunne logge på med en anden konto
Avatar billede jps6kb Novice
13. januar 2004 - 13:02 #4
Du skal på din share-maskine sætte op hvilke brugere som har adgang til drev / mapper.

Det gøres under deling af filer og mapper.
Avatar billede fortes Nybegynder
13. januar 2004 - 13:02 #5
du skal oprette brugeren på begge pc'er
Avatar billede pillpopper Nybegynder
13. januar 2004 - 13:41 #6
Hej hadaps´´undskyld jeg blander mig men jeg ville kører guiden for netværkinstalition og så skal De bruge en bootdiskette ( hvis De ikke har den orginale windows CD De bruger til Deres pc), og så skal du vælge hvad du vil, feks. om du vil kører vidre med din windows CD eller med en bootdiskette! bruger du en bootdiskette skal du bare trykke næste som der står og så smide den over i din anden pc (husk at det er fra din hoved computer´´den som har internet forbindelse De skal kører guiden fra!
Den er i start og i tilbehør og "Komminakition" der er Guiden Netværkinstalitionen!
Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. januar 2004 - 13:42 #7
det var delvis det du sagde jbs6kb

det var fordi windåze var sat til enkel fildeleing (dvs man ikke har alle de instillings muligheder)
men nu virker det...

og til fortes -> man behøver altså ikke at oprette brugeren på begge maskiner!! man kan bare skrive hvem man vil logge ind som (og så også password)

så smider du et svar, så du kan få point?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
13. januar 2004 - 13:46 #8
Foresten hvis De bruger XP er det ikke nødvendig med en bootdiskette da den bare smider dem over af sig selv og så skulde den være hjemme!
Ps.- HUSK at tænde alt det du skal have delt feks. din printer, scanner, kopimaskine og hvad De nu har "INDEN" De starter´´ det glemte jeg at sige,, Sorry!
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
13. januar 2004 - 13:47 #9
Nå men det er da skønt at det virker!
Forsat god dag ;-)
Pillpopper
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. januar 2004 - 13:49 #10
jo tak - i lige måde Pillpropper

og ellers mange tak for din hjælp :D
Avatar billede jacob_lk Nybegynder
15. januar 2004 - 16:01 #11
Prøv at gå end i: denne computer og hjøre klick på det pågældene drev og vælg engenskaber. godt så... når du er der, skal du så vælge deling og se om der er aktiveret pass..

hvis det er det så deaktiver det...

håber det virker
Avatar billede hadaps Nybegynder
10. februar 2004 - 10:27 #12
halloooo jbs6kb -> hvis du ikke smider et svar inden ret længe, får du ingen point!!!
Avatar billede jps6kb Novice
11. februar 2004 - 08:24 #13
Sorry 'bout that... var lige i en anden dimension et stykke tid ;)