Avatar billede brobaek Nybegynder
11. januar 2004 - 19:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1 x Mini Jack til 3 x Mini Jack

Hejsa,
på mit lydkort er kun 1 minijack udgang, men jeg har brug for flere.

Jeg har købt to stik, som "fordobler" mini-jack udgangene men må konstatere at lyden bliver ringere.

Problemet er nok, at der er ca. 8 meter ledning fra PC til mit hifi samt 6 meter fra PC til surround-forstærker. Endelig er der mine 3 meters ledning til høretelefoner.

6+8+3 = 17 meter ledning. Det er simpelthen for meget modstand til at lyden overlever med tilfredsstillende kvalitet.

Kan man ikke købe nogle switch-bokse, som lukker af for de kanaler man ikke bruger ?

Links o.lign. modtages gerne.

Martin
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 19:21 #1
pas på med det ! det kan være farligt for dit hardware at have flere sat til samme udgang !!
Avatar billede nmh Nybegynder
11. januar 2004 - 19:24 #2
Nu skal du jo ikke lægge afstandene sammen. Du skal kun se på den længste afstand. Mon ikke det bliver dårligt, fordi, du belaster dit lydkort med 3 enheder.
Hvis du benytter ordenligt kabel (evt. skærmet kabel) burde du kunne få det til at fungere med en enhed og f.eks. 6 kabel.
Så kan du tilslutte til dit Hifi anlæg med en ledning. Lut så de andre ting til der efter du har fået forstærket.
Avatar billede nmh Nybegynder
11. januar 2004 - 19:25 #3
Ups:
6 kabel--> 6m kabel
Lut så...-->Slut så...
Avatar billede timealert Nybegynder
11. januar 2004 - 19:26 #4
Hvis du vil høre god lyd på dit hifianlæg, hvorfor så ikke invistere i et bedre lydkort med flere udgange?
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2004 - 19:27 #5
En anbefaling er først og fremmest at købe et støjfilter, dette bør man bruge generelt ved computer ==> hifianlæg.
Den kan købes billigt på nettet 150-200,-

Du kan snildt "bikse" en sådan swicthbox med ganske få og forholdsvis billige komponenter fra den lokale elektronik butik.....

.... og det kan blive rimeligt fornuftigt lydsignal.....

Noget andet du skal overveje er om din computer er jordforbundet og tilsvarende med resten......... ellers forbind dem allesammen med hinanden med noget blød 2,5" dette kan også hjælpe..... Det hjalp hos mig og jeg omkring 23 m fra computer til forstærker grundet diverse snørklet førringsveje.......

Husk det er på eget ansvar.....
Avatar billede brobaek Nybegynder
11. januar 2004 - 19:48 #6
timealert>> De fleste lydkort med flere udgange splitter også bare signalet, så resultatet er ofte det samme - medmindre man køber rigtig dyre lydkort, hvor hver udgang har hver sin lille forstærker på kortet.

nmh>> Man lægger vel netop aftandene sammen for at finde den samlede modstand - en ledning, hvor der sidder en "passiv" enhed i enden (dvs. slukket hifi) yder vel stadig modstand (altså ledningen).

mccookie>> Det lyder som en god løsning. Jeg selv overvejet at lodde noget samme, for at få switch-kontakterne på forsiden af kabinettet. Så det er muligt, det er vejen frem.
Kan du anbefale et bestemt støjfilter - evt. link...
Mht. jord... Kan du ikke lige beskrive lidt grundigere hvad du mener med "forbind med blød 2.5"...

Martin
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2004 - 19:59 #7
Martin>> Det du praktisk gør er at "forbinde" din computers stel med din surrund forstærker og dit alm. hifi med en blød ledn. med et tværsnit på 2,5mm2

Jeg ville anbefale brinck elektronik, dem snakkede jeg med dengang jeg lavede det på min egen pc og de er ok i pris og har god service....