Avatar billede topaz Nybegynder
11. januar 2004 - 19:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Forskel på DVD'er

Kort og godt, hvad er forskellen på DVD-R & DVD+R ???
Avatar billede viciodk Praktikant
11. januar 2004 - 19:10 #1
Det er ikke afspillere der kan klare begge formater.

Grunden til at der er flere formater er at man ikke kunne blive enig om en standard og derfor er der flere forskellige

http://www.cdfreaks.com/article/110/1
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2004 - 19:11 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2004 - 19:13 #3
DVD-R and DVD-RW
DVD-R/W was the first DVD recording format released that was compatible with standalone DVD Players.
DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 92% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 76% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD-R/W supports single side 4.7 GB* DVDs(called DVD-5) and double side 9.4 GB* DVDs(called DVD-10).
These formats are supported by DVDForum.

DVD+R and DVD+RW
DVD+R/W has some "better" features than DVD-R/W such as lossless linking and both CAV and CLV writing.
DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 87% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 76% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+R/W supports single side 4.7 GB* DVDs(called DVD-5) and double side 9.4 GB* DVDs(called DVD-10).
These formats are supported by the DVD+RW Alliance.
Avatar billede topaz Nybegynder
11. januar 2004 - 19:16 #4
Jeg troede egentligt folk  blev klogere efter VHS/Betamax2000.

:-)