Avatar billede p_burns Nybegynder
11. januar 2004 - 11:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ustabilt trådløst netværk

Jeg har købt mig en trådløs router d-link di-514 og et d-link airplus pci kort. Mit problem er, at det er meget ustabilt. Jeg bliver konstant koblet fra, og forbindelsen er ekstrem lav, selom det er et 2mb netværk. Forbindelsen til routeren er meget høj. Kan nogen hjælpe.

Vh  Pete Burns
Avatar billede bennyn Nybegynder
11. januar 2004 - 11:46 #1
Hvad kører du af styresyste ??
kører du nogen form for kryptering eller mac adresse filtrering imellem pc og access point
Avatar billede p_burns Nybegynder
11. januar 2004 - 11:47 #2
Jeg kører xp home edition... og nej ingen kryptering eller mac !
Avatar billede bennyn Nybegynder
11. januar 2004 - 11:48 #3
Du skal også lige tage dig i agt for trådløse telefoner og andet kommunikation der kører i nærheden af 2,4 ghz området.

Prøv evt at flytte disse dele væk fra din pc.

Det kan godt forekomme at din forbindelse er meget høj, men hvad siger kvaliteten af dit link
Avatar billede p_burns Nybegynder
11. januar 2004 - 11:49 #4
Kvaliteten er 70-80 %. Der er intet trådløst i nærheden af computeren!
Avatar billede ulli57 Nybegynder
11. januar 2004 - 11:50 #5
jeg har de smme den var ustabil fordi jeg brugte dyndns i opsætningen..efter jeg slettede det kører den som en drøm
Avatar billede p_burns Nybegynder
11. januar 2004 - 11:51 #6
Hmm.. så du indtastede den faste ip-adresse ?
Avatar billede bennyn Nybegynder
11. januar 2004 - 11:52 #7
har du prøvet at skifte kanalen som access pointet sender på.. Prøv at sætte den til at sende på en anden kanal.
Avatar billede dmcn Praktikant
11. januar 2004 - 12:14 #8
Lad være med at bruge XP's indbyggede wireless software, men installér det producenten af kortet har sendt med og slå XP's indbyggede fra.
Avatar billede p_burns Nybegynder
11. januar 2004 - 12:34 #9
Har prøvet at skifte kanal og bruger producentens software. Tror jeg må prøve med fast ip-adresse. Er den eneste måde at opsætte med fast ip, at få adressen fra udbyderen? eller kan jeg finde den på en anden måde?

VH PB
Avatar billede bennyn Nybegynder
11. januar 2004 - 12:42 #10
hvis du har en fast ip fra din udbyder kan du se den på www.myip.dk
men hvis den ikke er fast, skifter denne når du logger på næste gang