Avatar billede lose2life Nybegynder
09. januar 2004 - 23:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

computer fryser før windows xp

Hej
Jeg har noget af et problem som er opstået 2 gange nu, og sidste gang blev jeg nødt til at formatere hele computeren. Dette vil jeg gerne undgå igen..

Problemet er at computeren fryser lige idet den skal til at loade windows xp. Der er bare en "markør" eller "underscore" som den jo hedder, der står og blinker. Har prøvet at vente i 100 år uden der sker mere. Har tjekket bios og det hele ser fint ud. Har også prøvet at resette bios, hjalp heller ikke..
Hva skal jeg gøre?
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 00:02 #1
Jeg kan egentlig kun foreslå du går alle dine kort og cabler meget grundig igennem, måske endog tager hver enkelt af og sætter det på igen. Men ellers kan man desværre sige det er sværtlige at sætte fingeren på det rigtige sted!
Avatar billede halifax Nybegynder
10. januar 2004 - 03:50 #2
Det er lige når den skal til at loade XP's grafiske brugerflade og det er her, grafikkortet tager over efter BIOS opstartsprogrammerne.
Tjek at dit grafikkort sidder ordentligt fast og helt i BUND i AGP soklen - antager det er et AGP kort.
Avatar billede kontrol Nybegynder
10. januar 2004 - 09:47 #3
Det kan være du kan få den til at starte i fejlsikret tilstand. Du får fejlsikret tilstand frem ved at trykke F8 under opstarten.

I fejlsikret tilstand startes kun det mindst mulige antal drivere, og det kan jo være en driver der ikke virker rigtigt.
Avatar billede lose2life Nybegynder
10. januar 2004 - 13:01 #4
wee det virker... Det var graf kortet/driveren til det der var noget i vejen med.. Vi tog det ud og brugte onboard i stedet og så kom den.. Så skal jeg bare finde ud af hvad der er galt med driveren.. Anyway pointene går til halifax, men tak for hjælpen anyway..
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 13:28 #5
Det var dog en "pudsig" afgørelse, skriver jeg ikke lige netop det som halifax er så flink at gentage med et svar (mere)
Skulle tjek cabler kort ikke være som (tjek grafikkort) - DOOOH
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 13:49 #6
Faktisk var det da absolut "kontrol" det skulle have points (hvis nogle skulle)?