Avatar billede joe13 Nybegynder
21. januar 2001 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GeForce II MX Godt Eller Skidt??

Jeg tænker på at købe Geforce II Mx da det er temmelig billig. er dette et udemærker grafikkort?? til den pris?? der vil vel være en mærkbar forskel fra mi gamle Voodoo 3-3000,eller hvad??

>>>>>>>>>>>Specifications<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Architectural Highlights

NVIDIA Shading Rasterizer (NSR)
2nd Generation T&L Engines
Double Data Rate (DDR) Memory
DirectX Texture Compression
700 Mtexel Fill Rate
20 Million triangles/sec through T&L and setup
2.2 GB/sec Memory Bandwidth
NVIDIA Unified Driver Architecture™
Specification

256-bit graphics architecture
AGP 2X and 4X support, including
Fast Writes and Execute Mode
Maximum 3D/2D resolution of 2048*1536 @ 60Hz
32Mb of DDR SGRAM
3D Features

High Performance Hardware
Antialiasing
Optimised DirectX and OpenGL acceleration
256-bit graphics engine
8 texture-mapped, filtered, lit texels per clock cycle
Single pass multi-texturing
32-bit Colours Z/Stencil buffer
High Quality Texture Filtering, including Anisotropic
Advanced per-pixel, perspective- correct texturing and Shading
Cube environment mapping
Per-pixel dot product 3 bump mapping
Per-pixel lighting and shading
Projective textures
Procedural textures
Multi-texture and multi-pass
Texture modulation
Per-pixel Bump mapping
Light maps
Reflection maps
BRDF Support: Bi-Directional Reflectance Distribution Functions
DX6 texture compression
Fog and Depth Cueing
Radial or Linear
Per-vertex or per-pixel
2D Features

High Performance 256-bit 2D acceleration
Optimised for multiple colour depths including 32, 24, 16,15 and 8-bits per pixel
True-colour hardware cursor
Multi-buffering (double, triple, quad buffering) for smooth animation and video playback
X and Y smooth up scaling and downscaling
Per-pixel colour keying
Multiple video windows with hardware colour space conversion (YUV 4:2:2 and 4:2:0) and 5-tap horizontal by 3-tap vertical filtering
DVD sub-picture alpha blended compositing
Video acceleration for DirectShow, MPEG-1, MPEG-2, and Indeo

Avatar billede drean Nybegynder
21. januar 2001 - 14:45 #1
Jeg kan da sige at jeg er extremt glad for mit Nvidia GeForce 2 MX.
Tror sagtens du kan regne med en meget mærkbar forandring i forhold til dit Voodoo 3-3000
Avatar billede dublo Nybegynder
21. januar 2001 - 14:52 #2
det kommer lidt an på hvad du skal bruge det til har du maser af 3d spil så er det skide godt men til 2d er et billigere grafik kort lige så godt
når der står mx på det er det ikke  den fulde version jeg kan ikke huske hvad det er der mangler jeg ved bare at man skulle holde sig fra geforce 1 mx version dengang den var på mode men du skal altid have det i mente har jeg virkelig brug for at opgradere eller er virker det endnu og er der noget jeg hellere vil have ram hd dvd. osv.

mvh
morten
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2001 - 15:01 #3
Geforce 2 MX ligger hastighedsmæssigt et sted mellem det første GeForce kort (det uden DDR RAM) og det nye GeForce 2 (DDR).

Forskellen på GeForce 2 og GeForce 2 MX er:

1. Større båndbredde i GeForce 2 (pipeline-arkitekturen er bedre)

2. GeForce 2 kan købes med DDR RAM

3. Hastighed!

Kortet er ganske meget hurtigere end Voodoo 3 3000.

Understøtter dit Mobo AGP x4? Ellers er et GeForce 2 MX overkill...

Har selv et Daytona GeForce 2 MX, og er godt tilfreds med det. Regn dog ikke med at du kan køre Quake 3 i 1600 * 1200 i 32 bit farver..

Men det er vel heller ikke dine ambitioner..

Avatar billede joe13 Nybegynder
21. januar 2001 - 15:16 #4
Hvad mener du med overkill...???
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2001 - 15:21 #5
Med overkill mener jeg at hvis du ikke har AGPx4, kunne du ligeså godt købe et lidt ældre TNT2 kort, da AGP x2 ikke er værd at smide sit dyre grafikkort i...

Det ville svare til at smide en Porsche motor i en Folkevogn...
Avatar billede joe13 Nybegynder
21. januar 2001 - 15:29 #6
Hov Hov folkevogn er en glimrene bil og der er mange der har sat en Porche motor i de gamle rubrød og i boblerne!!!

så kom ikke her!!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. januar 2001 - 16:21 #7
! : GeForce2MX kan også købes med DDR hukommelse
Avatar billede joe13 Nybegynder
21. januar 2001 - 19:27 #8
Jeg har skam også tænkt mig at købe det med DDR Ram og det står der også i teksten!!!!
Avatar billede driis Nybegynder
21. januar 2001 - 20:54 #9
el_barto>> Det kan sagtens betale sig at købe et GeForce 2 MX, selvom man måske kun har et motherboard med AGP 2x - Det kan selvfølgelig mærkes på ydelsen, men så afgørende er det heller ikke, specielt mellem AGP 2x og AGP 4x er hastigshedsforskellen ikke specielt stor:
http://www4.tomshardware.com/mainboard/00q1/000214/index.html

\'The benchmarks have shown that even now AGP-speed doesn\'t seem to have a whole lot of an impact on the current crop of 3D-games. For gamers AMD might get away with its claim that AGP1x is just as good as AGP2x as long as the difference is only 4%. This will only remain until finally 3D-games with detailed objects and thus high polygon counts become available, as NVIDIA has been promising us for quite a while\'
Avatar billede devil_dk Nybegynder
23. januar 2001 - 21:30 #10
HMMM AGP x 4 er ikke nogen gave til pc brugere jag har selv skiftet et bundkort med \"kun\" AGP x 2 ud med et med AGP x 4 giver ikke det stor og hvad DDR ram angår på et mx kort glem det hjælper ikke på hastigheden det er bare reklame for at sælge dem og få lidt flere penge fra dig :) det er faktisk bedre at finde et kort med alm ram der køre 5,5 ns istedet for 7,5 end at købe et med DDR ram :)