Avatar billede majumbo Nybegynder
08. januar 2004 - 18:22 Der er 1 løsning

MS Office programmer starter langsomt når der er netforbindelse

Når jeg starter fx MS Word 2000 og har min kabelmodem forbindelse aktiv (mod en server via VPN), så tager det ufatteligt lang tid. Det er noget nyt, der er sket i dag. Årsagen kan være at jeg åbnede et MS Word-dokument der var i en mail i min Outlook 2000-inbox (mod en Exchange server), i stedet for at arkivere den lokalt først.

Det samme viser sig nu at være gældende for andre MS Office programmer også, fx MS Excel 2000. Jeg har for få dage siden installeret MS Project Standard 2003.

Hvordan får jeg min gamle performance tilbage?
Avatar billede majumbo Nybegynder
08. januar 2004 - 20:12 #1
Så har jeg fået løst problemet selv - af en eller anden grund så har det med Office Plug-in'en i Norton AV 2003 at gøre. Når den bliver disablet så optræder problemet ikke.

Som et kuriosum kan jeg nævne at min aktiveringsdato i Norton AV 2003 er ændret fra 10-04-2003 til 06-01-2004 - hvilket er den dag da jeg installerede Microsoft Project Standard 2003. Det er sgu da interessant, ikke...? Gad vide hvad Symantec siger til at et MS produkt gør den slags?