Avatar billede warsaw Nybegynder
08. januar 2004 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

backup af dvd

Hej

Jeg har læst mange spg og svar herinde, og forsøgte igår at lægge en dvdfilm "rippe" den ind med clonedvd eller smartrip - begge kom til kors for - licens css eller ligende som beskyttede dvd´en, hvorledes kommer man væk fra dette.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. januar 2004 - 08:49 #1
Det er ikke lovligt at bryde en kopisikring på et trykt medie.
Kun hvis dette er eneste mulighed for at benytte sit medie ved bla. linux brug. elelrs ikke

MC
Avatar billede arlet Juniormester
08. januar 2004 - 08:51 #2
Det er jo nok også det han skal bruge den til ;-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. januar 2004 - 08:52 #3
cloneDVD findes den da til linux ?
Troede det var et Win32 produkt

MC
Avatar billede dmcn Praktikant
08. januar 2004 - 13:49 #4
Indlæg fra xpertklas fjernet. Det er ikke tilladt at bryde DVD-kryptering med henblik på kopiering med mindre dette foregår for at kunne afspille DVD'en i f.eks. Linux. Som mc.lucifer ganske rigtigt påpeger, findes ingen af de programmer spørger nævner til andet end Windows, hvorfor vi ikke formoder kopien er til andet end backup.
Avatar billede warsaw Nybegynder
08. januar 2004 - 14:32 #5
jeg lukker spg
Avatar billede warsaw Nybegynder
08. januar 2004 - 14:33 #6
?