Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 13:08 Der er 7 kommentarer

Import af classes

Hej,

Jeg har denne kode, som importerer classen til Alert-boksen:

import mx.controls.Alert;

Og så har jeg denne kode på en knap:

accountDelete_btn.onRelease = function() {
    var selectedEntry:Object = accounts_dg.getSelectedItem();
    accountDeleteClickHandler = function (evt) {
        if (evt.detail == 4) {
            deleteAccount(selectedEntry.id);
        }
    };
    Alert.show("Delete the account: "+selectedEntry.Name, "Delete account?", Alert.OK | Alert.CANCEL, _root, accountDeleteClickHandler);
};

Hertil har jeg et par spørgsmål:

Koden på knappen virker kun hvis import mx.controls.Alert; kommer ind i onRelease-funktionen, ellers ikke. Hvordan ændrer jeg dette (så klassen er tilgængelig overalt).

Flash tager en krig om at publisere efter at import mx.controls.Alert; er tilføjet. Er det noget er gøre ved dette?

VH

Anders
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2004 - 13:16 #1
du kan definere din onRelease ude på en frame - istedet for på selve knappen...

du kan altid istedet for at importere skrive fuld sti - det går nok lidt hurtigere i publish også:

mx.controls.Alert.show("Delete the account: "+selectedEntry.Name, "Delete account?", mx.controls.Alert.OK | mx.controls.Alert.CANCEL, _root, accountDeleteClickHandler);

Prøv at se hvad der sker så...
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 13:20 #2
Hej igen, koden ligger i samme frame - dvs. ikke på selve knappen.

Jeg har prøvet med mx.controls.Alert.show... - det virker, men publiseringen er ikke blevet hurtigere.
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2004 - 13:41 #3
Det skyldes nok, at hvis du finder din mx.controls.Alert klasse, så importer den en bunke andre packages... Jeg kan se at den starter med:

import mx.containers.Window;
import mx.managers.SystemManager;
import mx.managers.PopUpManager;
import mx.controls.alertClasses.AlertForm;

Som nok hver især inkluder flere klasser... Det hele er altså godt og grundigt nested... :)
Avatar billede jakwag Nybegynder
07. januar 2004 - 13:48 #4
der er ikke noget at gøre ved hastigheden. Som barklund siger tager den en masse med. Dette gælder også for hvis du f.eks. bruger "screens", samtidig bliver filen osse større.

: ) Jakob
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 13:52 #5
Jeg bruger også webservices i min applikation og importerer til dette formål "WebServiceClasses" til mit library. Kan man ikke gøre nogle lign. med mx.controls.Alert ?

Er der ingen løsninger på at gøre mx.controls.Alert global på en eller anden måde - så jeg er fri for at ændre Alert.show(... til mx.controls.Alert.show(...
Avatar billede barklund Nybegynder
07. januar 2004 - 14:26 #6
Det tror jeg ikke... Har du da scriptet liggende mange steder?
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 14:32 #7
Hej igen,

Jeg er primært interesseret i at gøre import mx.controls.Alert; global, så kan jeg bare kommentere den ud mens jeg udvikler, så skal jeg ikke vente på at publisere.