Avatar billede arved Nybegynder
07. januar 2004 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Konfigurering af Proxy instillinger i VB.Net

Jeg sidder med et VB.Net program der henter noget fra nettet, jeg har allerede gjort at hvis man har instillet proxy instillinger i IE så henter den dem, men problemet er at visse brugere bruger instillingen "automatically detect settings", og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg enten:
1. Henter disse instillinger fra IE (dvs. add. og port på proxyen)
2. Eller selv finder dem (vel på samme måde som IE)
J
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2004 - 23:34 #1
Jeg mener at "automatically detect settings" betyder:
  - request http://proxy.domæne.land/
  - udføre det returnerede JavaScript

(domæne.land er det samme som client PC)

Det kan du selvfølgelig også gøre.

Det er meget nemt at request JavaScript.

Lidt sværere at få det parset.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2004 - 22:22 #2
OK ?
Avatar billede arved Nybegynder
24. januar 2004 - 01:48 #3
Arne_v, du skal nok få dine point, jeg har bare svært ved at teste det, da dem med problemet ikke melder tilbage... og jeg ikke selv kan genskabe det...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2004 - 10:11 #4
OK - så venter vi tålmodigt