Avatar billede uffest Nybegynder
06. januar 2004 - 18:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Auto-gemme?

Jeg skriver en del opgaver på min bærbare og gemmer naturligvis altid dokumenterne både i mapper på harddisken og på diskette. Jeg har også sat Word til at gemme automatisk hvert 2. minut, men det irriterer mig at jeg løbende bliver nødt til selv at gemme på disketten...

Kan man ikke f.eks. åbne et dokument i Word og få programmet til at gemme automatisk på både harddisk og diskette???
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2004 - 19:00 #1
Nej. Og Autogem gemmer alligevel kun sikkerhedskoper, der automatisk slettes, når du selv gemmer og lukker.

Men du kan måske lave din egen Gem funktion, der gemmer begge steder på en gang. Det er dog normalt ikke en god løsning at gemme Word dokumenter direkte på en diskette. Det er bedre kun at gemme på HD, og så kopiere til disketten når du er færdig. Den væsentligste årsag til korrupte Word dokumenter er, at de har været gemt på og/eller åbnet fra en diskette.
Avatar billede uffest Nybegynder
06. januar 2004 - 19:06 #2
Øv, men så blev jeg da så klogere! Takker...
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2004 - 19:07 #3
Velbekomme