Avatar billede boyd Nybegynder
06. januar 2004 - 15:55 Der er 4 kommentarer

Har kun port 80 åben på et kollegie

Jeg har en ven som bor på et kollegie. Der er internet til rådighed, men det er ikke alle hjemmesider som kan åbnes, læse newsgroups og hente fra ftper.

Hvad kan man gøre for at løse de forskellige problemer? Hvad med en proxy, men jeg har ikke kunne finde nogle som virker på port 80.

Eller hvad med en slags port 80 tunnel ?

plz help
Avatar billede bleze Nybegynder
06. januar 2004 - 16:00 #1
Hverken proxy eller tunnel kan løse dette...  Det er extremt kun at åbne for port 80 ud at huset!  Normal er det kun ind man sætter restriktioner på
Avatar billede bpraem Nybegynder
06. januar 2004 - 16:00 #2
Jeg ved ikke om det er muligt ! Men man kunne vel lave en forbindelse via VPN til en anden PC. Og så gå på nettet via den !
Avatar billede mufoxe Nybegynder
06. januar 2004 - 16:09 #3
Det, bpraem, forslår er muligt. Men der er ikke mange, der har en ekstern maskine.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2004 - 17:01 #4
Det er selvfølgelig muligt, men desværre ikke med lovlige midler. Der er selvfølgelig en god grund til at administratoren har sat denne begrændsning på