Avatar billede goat4dinner Nybegynder
06. januar 2004 - 12:22 Der er 8 kommentarer

Brænding af dvd

Jeg sidder med nogle "familie" film i avi som fylder mere en 800 mb... Dvs. at jeg kan ikke brænde videoen ud på en normal 700 el. 800 mb cd. Jeg sidder i øjeblikket og leger lidt med Nero Vision express 2.0. Jeg vil blot vide hvilke instillinger i bruger og vide lidt om jeres erfaringer med det. Hvis jeg er helt galt på den vil jeg selvfølgelig også gerne vide hvorfor og hvordan jeg gør noget ved det...

Min første brænding gik brat istå, og kom selvfølgelig med en så kryptisk fejl at jeg ikke kunne finde hoved eller hale i noget som helst.

Så alle råd og vejledninger er velkommen...
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 12:35 #1
Nu er det jo spørgsmålet, hvad det er for en dvd-afspiller du har, om den KAN afspille avi - eller divx (xvid) som det også hedder.
Ellers skal det konverteres til svcd eller vcd. Svcd giver det pæneste billede.
www.digitalempire.frac.dk Her kan du finde guides til at konvertere til svcd, hvis du vil det.
Norbert

Avatar billede goat4dinner Nybegynder
06. januar 2004 - 13:07 #2
Problemet ligger i at nero vision express ikke vil brænde Svcd med mindre det er på en normal cd... jeg får ikke mulighed for at vælge svcd... eller sørger den selv for det når jeg vælger at brænde en avi fil... Hvis jeg istedet vælger at brænde en CD med svcd så siger den selvfølgelig at der kun er plads til 700 mb data...
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 13:11 #3
Hvad siger den så, hvis du brænder den som svcd i dit almindelige nero, altså ikke nero vision?
Derfra kan du jo også brænde svcd'er.
Norbert
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
06. januar 2004 - 13:16 #4
du kunne jo konventere den først og så brænde  den ned
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd-avi.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 13:21 #5
grise bassen: Det er jo faktisk det, jeg foreslår i mit første indlæg, men det blev afvist.  :-)
Norbert
Avatar billede dmskay Nybegynder
06. januar 2004 - 16:33 #6
har du svcd plugin til nero installeret?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 16:37 #7
Det er nok lige det, der er sagens kerne, men så vil der komme en besked op om, at det ikke kan lade sig gøre. Det skulle derimod kunne lade sig gøre med Nero - den nye version - der følger mpeg2-dekoderen med. Men ellers må du kode den om i et andet program.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. januar 2004 - 03:08 #8
Fandt du ud af noget???
Norbert.