Avatar billede ekung Novice
05. januar 2004 - 17:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mozilla 5.0

Hej !

Jeg er begyndt at bruge Mozilla som browser istedet for IE af mange grunde. Der er dog enkelte sider som den ikke viser rigtigt - altså hvor den laver noget mærkelig med rullebjælker m.m. Eksempelvis www.mere-inspiration.dk som er en helt "officiel side", viser den af H til.....Er det mig der setupper Mozillaen forkert eller hvad sker der ?

/Kung
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 17:46 #1
hmm.. jeg kan ikke se nogen fejl.. jeg bruger Mozilla v1.5 / 5.0
Hvad er "5.0" egentligt? I About står der:
Mozilla 1.5 (centreret)
Mozilla/5.0 (Windows.........)
Avatar billede fangel Nybegynder
05. januar 2004 - 17:51 #2
Uvidst hvor de 5.0 kommer fra - det plejer da ikke at stå der... det er 1.5 der er den officielle version... (5.0 kommer fra starten af browserstring'en, men ved ikke af hvilken grund det er netop 5.0 - IE har Mozilla/4.0 stående)

Og tro mig, den viser den efter reglerne - det er en eller anden stener fejl der gør at den ikke kan blive vidst (i ordenlig HTML skal der ikke meget til før der kommer en ordenlig mængde grafiske fejl) - for HTML er simpelt hen ikke lavet til opstilning af grafiske ting (sig ikke tabels) - men du skal derimod bruge CSS til at lave designs...

desuden ser den side da OK ud...

Morten
Avatar billede ekung Novice
05. januar 2004 - 17:54 #3
Hej igen!

Hvis I kører siden med Explorer ser den OK ud. Det samme gør sig gældende for andre sites såsom www.jv.dk eller www.ourplace.dk

Angående versionen har I sikkert ret m.h.t. 1.5....I about står der begge dele!

Har I forslag, eller vises de nævnte sites OK hos Jer ?
Avatar billede fangel Nybegynder
05. januar 2004 - 17:57 #4
About viser også browserstring - det er derfra det kommer... tjek selv mozilla.org, den nyeste er 1.6b

jv.dk ser også OK ud

Ourplace er nok pga de har lavet den efter IE's box-model (som er forkert) - og så er det en skummel form for transparency på billederne

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 17:58 #5
Lige nu kigger jeg på http://www.mere-inspiration.dk/ med:
- Internet Explorer v6
- Mozilla v1.5 (5.0)
- Opera v7.20

De er alle ens, og der er ikke nogen fejl.. bortset fra en kode-fejl på linie 56m ifølge IE (har ikke checket med Operas debugger..)
Avatar billede ekung Novice
05. januar 2004 - 18:02 #6
thesurfer......Prøv på www.mere-inspiration.dk at gå ind under "produkter" og vælg møbler f.eks. Den side der kommer frem har da problemer med menubjælke m.m. ikke sandt?
Avatar billede fangel Nybegynder
05. januar 2004 - 18:06 #7
under "møbler" virker menuen fint, men scroll baren i hoved-vinduet er helt forkert - men dette skyldes nok forkert CSS erklæring, og altså ikke en forkert browser ;)

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 18:08 #8
hmm.. nu kan jeg godt se det :)
Det ser kun "fint" ud i Internet Explorer.. der er fejl både i Opera og Mozilla.. altså er det ikke browser fejl :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 18:12 #9
Hvis man ville være fræk/venlig, skulle man finde fejlen, og sende dem en mail med rettelserne.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 18:15 #10
hmm.. jeg har lige identificeret min Opera, som Opera i stedet for Internet Explorer 6, og nu ser det fint ud..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 18:19 #11
Glem hvad jeg skrev.. det ser kun godt ud, hvis jeg åbner link i et nyt vindue:
http://www.mere-inspiration.dk/viewpage.asp?pageid=146

Men i Mozilla, bliver siden lige så lang som indholdet.. det gør den hverken i IE eller Opera..
Avatar billede ekung Novice
05. januar 2004 - 20:45 #12
Jeg har desværre ikke fået mit problem løst....Derfor lukker jeg det.

Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede fangel Nybegynder
05. januar 2004 - 20:55 #13
der er jo intet problem udover at siderne ikke er kodet ordenligt...

Morten