Avatar billede kusken Nybegynder
05. januar 2004 - 03:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win XP tager lang tid om at lukke/genstarte

Hew.

Når jeg skal slukke eller genstarte min computer tager det utrolig lang tid, før at der sker noget. Når jeg trykke rpå luk eller genstart, står computren stadig inde i windows og begynder først at lukke ned efter 1 minut ca.

Der står ikke noget om, at den er ved at lukke programmer ned eller der er nogle der ikke svarer.
Avatar billede minus Nybegynder
05. januar 2004 - 06:12 #1
hvad slags computer har du?
Avatar billede svart Nybegynder
05. januar 2004 - 06:43 #2
Jeg har haft samme problem, kunne ikke finde en løsning så jeg valgte, at formatere!. men det ville da være "Top Nice" hvis nogle havde en løsning.
Avatar billede bredker Nybegynder
05. januar 2004 - 06:51 #3
du kan jo prøve at se i joblisten om der er nogle programmer der køre i baggrunden
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2004 - 07:48 #4
Tjek lige for spyware og virus.
www.spywarefri.dk, kig under onlinescannere, scan med X-block og Panda.
Avatar billede z1n Nybegynder
05. januar 2004 - 08:58 #5
prøv at slette prefetch (c:\windows\prefetch)

dette er en slags cache... burde speede pc'en lidt op :D
Avatar billede chalde Seniormester
05. januar 2004 - 09:05 #6
Prøv at kigge dette igennem:
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. januar 2004 - 09:07 #7
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. januar 2004 - 09:08 #8
Forkert link:(
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. januar 2004 - 09:10 #9
Avatar billede svart Nybegynder
05. januar 2004 - 12:42 #10
Jeg kan sige med 99.9 %, at det ikke er en virus, bug eller spyware

men jeg vil da prøve det som hr. zin siger.
Avatar billede z1n Nybegynder
05. januar 2004 - 15:14 #11
ellers er der en masse små tweaks på denne side som kan hjælpe på opstart tider:
www.tweakxp.com
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2004 - 16:45 #12
Det er sq flot Svart, uden at kende resultatet af noget som helst.
Bemærk lige jeg ikke siger det ER snavs, men muligheden er afgjort til stede.
Avatar billede svart Nybegynder
05. januar 2004 - 20:59 #13
jo jeg mener nu, at jeg sq godt kan sige det, da jeg bruger både norton antivirus og security, ad-awere org. beclean 4 bug. samt SpywareGuard. Så budre man da føle sig 99.9 % sikker eller hva?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2004 - 21:12 #14
Ja, hvis du så lige supplerer med Spywareblaster og IE-Spyad samt Empty Temp Folders, så er du godt garderet, samt husker at opdatere dem tit.
De kan findes her, sammen med danske brugervejledninger:
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. januar 2004 - 21:23 #15
1. Har den altid været længe om at starte eller er den begyndt på det ?
2. Hvor meget RAM har du ?
Avatar billede kusken Nybegynder
05. januar 2004 - 21:38 #16
Jeg har prøver jeres forslag, og det har stadig ikke hjulpet.

@ kenn-s, problemet er ikke starttiden, men når jeg skal lukke windows ned eller genstarte. Den bliver stående inde i windows i ca 1 minut, før der sker noget.
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. januar 2004 - 21:42 #17
Prøv det her så:

Shutdown XP Faster
Start Regedit.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
Click on the "Control" Folder.
Select "WaitToKillServiceTimeout"
Right click on it and select Modify.
Set it a value lower than 2000 (Mine is set to 200).
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2004 - 21:42 #18
For lige helt at udelukke snavs.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.