Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 00:58 Der er 12 kommentarer

problemer med netkort

jeg sad og spillede her til aften, og ¨å gik min computer ud. Det er så hvad det er. Men da jeg så starter op igen og vil på nettet med mit trådløse netkort som er tilsluttet via PCMCIA, så kommer den med følgende fejl under enhedshåndtering:

Enheden kan ikke starte. (Kode 10)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

og der sker simpelthen det at netkortet bliver afstødt med det samme det stikkes i!

Vi har prøvet en geninstallation af driveren.

Hjæææææææææææææææææælp :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. januar 2004 - 01:13 #1
Prøv med en systemgendannelse.

Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du igang med følgende:

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående links er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpreparation.html
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. januar 2004 - 01:16 #2
Det kan måske også være noget spyware som driller. Tag derfor et grundigt kig på denne side, hvor alt er forklaret så det er til at forstå.
Er du i tvivl om noget, så spørg endelig igen :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. januar 2004 - 01:17 #3
Avatar billede bad24 Nybegynder
04. januar 2004 - 01:30 #4
Kunne også være at netkortet er gået istykker. Siden din bærbar skullede helt.
Men ville da først tjekke software, som de andre siger :)
Avatar billede the_dark Nybegynder
04. januar 2004 - 05:02 #5
Ja, jeg vil mene at det er hardwaren som er bukket under. Både pga. dit pludselige genstart, og windows manglende fejler i at få det til at køre igen. Det er efter min erfaring latterligt få netkort som windows ikke kan køre med sine universal-drivers. Jeg ville prøve at smide kortet i en anden PC og så se om den ikke også bare kommer med samme fejler.
Avatar billede the_dark Nybegynder
04. januar 2004 - 05:07 #6
Med pludseligt genstart menes der; hvis PC'en gik unormalt kold af sig selv, ikke at du bare løb tør for strøm (så kan det nemlig næsten kun være driveren/windows som blev slettet af lukningen)
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 11:29 #7
Den gik desværre ikke kold. Den lukkede bare ned - som om der ikke var mere strøm - men strømforsyningen var sluttet til ... :/
Avatar billede bad24 Nybegynder
04. januar 2004 - 13:44 #8
tja bent. Ved sku' ikke hvad der kan være galt :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. januar 2004 - 15:32 #9
Har du kigget under "strømstyring" om der skulle være noget usædvanligt ?
Avatar billede luther Nybegynder
04. januar 2004 - 16:46 #10
Prøv evt. netkortet på en anden maskine. Virker det der, har du et problem med din Windows XP. Hvis det ikke virker kan du smide netkortet ud. Det er umiddelbart den hurtigste løsning.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. januar 2004 - 16:49 #11
"luther" - det var for nemt. "the_dark" har allerede forslået det.
Avatar billede luther Nybegynder
04. januar 2004 - 17:19 #12
sorry havde jeg ikke set, men jeg går udfra at det er det 1-line.dk prøver først. Det er vist spild af tid at lave systemgendannelse hvis kortet er brændt sammen ;-)