Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
03. januar 2004 - 21:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deling af ADSL, samt oprettelse af netværk.

Vi har to pc'ere med XP, netkort i begge, deling af ADSL forbindelse.
Vores ADSL er sat sådan op: telefonstik til skillefilter. Fra skillefilter til modem og fra modem til switch. Fra switchen går to ledninger til hver sin pc.
Hvordan får vi et netværk op og køre, samt stadig deler ADSL'en?
Avatar billede kef11fedder Nybegynder
03. januar 2004 - 21:25 #1
gå ind i netværkssteder og så "opret hjemme eller mindre kontor netværk.. og følg installation nøje...
håber det virker
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
03. januar 2004 - 21:28 #2
Det er prøvet utallige gange uden resultat.. Men ellers tak!
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
04. januar 2004 - 12:24 #4
Men vil det så sige at vi har udstyret til at køre netværk OG ADSL-forbindelsen. Det er så bare et spørgsmål om opsætning?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 12:37 #5
ja du kan godt nøjes med det du har nu! men det optimale vil være en router. (istedet for din swich)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
04. januar 2004 - 12:42 #6
Men hvad gør routeren? I forhold til switchen? Vi var i en butik før nytår, hvor vi spurgte hvad vi skulle bruge og der fik vi svaret: en switch.. Men det har vi jo, så der fik vi ikke meget hjælp!
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 12:49 #7
routeren yder nogen form for sikkerhed, samt gør at i kan sætte 253 computere op derhjemme uden at i behøver købe flere ip-adresser hos jeres udbyder! samt muliggør fildeling med størrer sikkerhed.

en swich fordeler bare trafikken ud til jeres computere, og gør at du skal bruge en af de 2 metoder for at kunne dele filer! go hvis i skal have flere computere på så skal i have flere ip-adresser! men med den løsning i har nu, så kan i alle spille online på de samme spil (da i hver har en offentlig adresse) hvilket kan være et problem hvis i har en router.

var det fyldest gørende nok?
Avatar billede zenze Nybegynder
04. januar 2004 - 16:32 #8
Installer protokollen NWlink IPX/SPX netBIOS-kompatibel transportprotokol under Kontrolpanel -> Netværk -> Lanforbindelse -> højreklik -> egenskaber -> Generelt.(kenp 10:59:03)
Del en mappe eller et drev: Højreklik på drev -> egenskaber -> deling -> ny deling -> Giv drevet et navn (bogstav).
Opret samme bruger(e) på begge maskiner under Kontrolpanel -> Brugere
Samme arbejdsgruppe på begge maskine: Højreklik Denne Computer -> egenskaber -> Computernavn -> Skift -> skriv arbejdsgruppe
Netværks-id -> kør guiden
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
07. januar 2004 - 11:42 #9
zenze, du er genial... Send et svar!
Avatar billede zenze Nybegynder
07. januar 2004 - 15:02 #10
Næ, jeg har bare gjort det så mange gange og nu sidder det (næsten) på rygraden - og så har jeg trevlet nettet og fulgt med på eksperten.dk. :0) Takker for point.