Avatar billede lawaetz Nybegynder
03. januar 2004 - 14:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til internettet

Hej,

Jeg har lige sat en computer op på vores fælles router i huset. Jeg har lige netop installeret XP men jeg har et problem med at komme på et internettet. Jeg tror det skyldes at den ikke kan finde nogen internetforbindelse, men den kan godt finde netværket, for der står den er tilkoblet, og i hvor lang tid den har været det. Hvad skal jeg gøre for at få min computer på internettet?
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2004 - 14:23 #1
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2004 - 16:52 #2
Det kan jo skyldes mange ting! har du sat internet op til at køre igennem Lan, får den en ip-adresse?
Avatar billede lawaetz Nybegynder
03. januar 2004 - 18:36 #3
Hej,

Jeg har kigget lidt på de andre spørgsmål men jeg har ikke kunne finde noget der har hjulpet. Jeg ved ikke hvad jeg har sat internettet op til at køre igennem, men det virker bare ikke. Jeg har prøvet at installere windows igen og nu har den endelig fået tildelt en ip adresse, men den starter med 169. så det er vist en windows tildelt adresse.
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2004 - 18:39 #4
ja så tyder det på at du ikke får tildelt en ip-adresse! men er du sikker på at det ikke er kablet det er galt med! hvis det er forlangt/dårlig kvalitet så kan den godt sige det er tilsluttet men ikke have hul igennem!

Men hvilken router har du! og har du sat den op til at uddele ip-adresser automatisk
Avatar billede cyberfyr Nybegynder
03. januar 2004 - 21:20 #5
Hej

Sluk for maskinen og din router, strømforsyningen skal tages fra
routeren i min. 2 minuter. Sæt derefter igen strøm til routeren
og start din maskine og den skulle være på nettet.
Avatar billede luther Nybegynder
04. januar 2004 - 16:54 #6
Har du prøvet at sætte en anden pc til samme stik? Kommer den på internettet?
Avatar billede lawaetz Nybegynder
04. januar 2004 - 17:21 #7
hej igen,

tak for de forskellige kommentarer. Jeg har prøvet at sætte kablet til en anden computer, og det virker helt fint. Jeg har også prøvet at slukke min router. Kan det evt. have noget at gøre med at jeg har installeret den samme version XP på begge maskiner?
Avatar billede lawaetz Nybegynder
04. januar 2004 - 21:52 #8
Jeg har installeret et nyt netværkskort og i en anden port. Og nu virker det pludseligt. Ellers tak for at hjælpen.