Avatar billede hjep Nybegynder
01. januar 2004 - 22:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP pro og aktivering

Jeg har for nogle måneder siden købet en original XP. Det virkede også perfekt, men det gør computeren ikke længere.
Nu er jeg ved at bestille en ny computer. Forhandleren påstår at jeg ikke kan bruge min gamle originale XP, da den kun kan bruges/installeres på en maskine.
Er det rigtig? Og hvis det er, kan man så ikke komme uden om det på nogen måde, for det virker da helt urimeligt.
Avatar billede milandt Nybegynder
01. januar 2004 - 22:14 #1
Grunden til det er at XP når du aktiverer det danner en hardware-profil af din computer, og hvis du skifter mere end tre komponenter ud - eller i dit tilfælde hele computeren - mener jeg, så tror MS at du har givet din CD-key til en af dine venner så han kan installerer XP på hans comp også..

kender ikke alle detaljerne, men det er i al fald noget i den retning.
Avatar billede bredker Nybegynder
01. januar 2004 - 22:14 #2
hvis du afinstalere den på den gamle , så må du godt
det er nok mere forhanleren der tænker mere på at sælge end at hjælpe
Avatar billede ducks Nybegynder
01. januar 2004 - 22:16 #3
Købte du i sin tid XP og computeren sammen, for ellers tror jeg godt den kan og hvis det er rigtigt, kan det da umuligt være lovligt at lave det sådan i Danmark. :\
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. januar 2004 - 22:21 #4
Har selv været rumlen igennem.
Når du installerer Windows på din nye pc, bliver du under aktiveringen bedt om, at kontakte Microsoft kundesupport. Her fortæller du dem det blot som det er, at den gamle maskine er afgået ved døden og at du derfor har fået ny hardware.
Så får du et nummer hos den fyr du taler med, som skal tastes ind for at aktivere Windows og så er den i vinkel :)
Avatar billede zhark Nybegynder
01. januar 2004 - 22:36 #5
Alt det der "bøvl" kan i hvert fald kun komme i betraktning hvis du har registreret ved MS, du kan bare bruge den - og bruge den, det er s'gu din! Meeen - det er da korrekt at du ikke kan registrere den fra mere end een PC
Avatar billede hjep Nybegynder
01. januar 2004 - 22:37 #6
Ok victor-1 så vil jeg i første omgang bruge den jeg har og tage kampen om med kundesupporten. XP er iøvrigt ikke købt sammen med den gamle computer.