Avatar billede civilisten Novice
01. januar 2004 - 03:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word og manglende systemressourcer

Hjælp! Jeg kan ikke åbne word!!

Hver gang jeg prøver at åbne word får jeg besked på at der ikke er systemressourcer nok! Jeg har prøvet at afinstallere officepakken (office 2000) og lagt det hele ind igen - men ligemeget hjælper det!

Jeg har scannet computeren for virus - både med Norton og udefra - men der er ingen virus på computeren!

Jeg har ingen problemer med de øvrige programmer!

Nogle gode forslag??

Officepakke: 2000
Styresystem: ME
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2004 - 03:19 #1
Ja. Smid ME ud. Det er et ustabilt og utroligt ringe styresystem. Skift til win 98 hvis det eren ældre maskine og 2000/XP hvis det er en nyere (mere end 400 Mhz og gerne mere end 128 Mb ram).

Installer det nye styresystem, gennemfør total windows update, installer office og gennemfør total office update (faneblad findes på windows update siden)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2004 - 03:22 #2
Hvis du, af en eller anden grund, ikke kan/vil smide ME ud, så prøv følgende.

Afinstaller officepakker. Geninstaller ME ned oven på sig selv. Gennemfør total windows update. Reinstaller officepakken. Gennemfør total office update
Avatar billede civilisten Novice
01. januar 2004 - 04:52 #3
Nu har jeg kørt ME temmelig længe uden problemer så jeg vil ikke sådan lige skippe det! :-)
Men jeg vil forsøge at gøre som du siger.... vender tilbage når forsøget er gjort!
Avatar billede bredker Nybegynder
01. januar 2004 - 10:10 #4
jeg havde selv problemet for nogen tid siden
det blev løst ved at køre spybot og bagefter hijackthit
der var en trojan og orm som fororsagede det
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2004 - 11:12 #5
Bredker er inde på noget her, det var mig der rensede hans PC, så virkede det igen, det er da forsøget værd.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede civilisten Novice
17. januar 2004 - 11:32 #6
Først skal jeg undskylde jeg har ladet vente så længe, men på grund af mit arbejde har jeg ikke haft tid til at gøre noget ved problemet før nu.
Tilgengæld viste det sig at bufferzones løsningsforslag var nok til at få det til at virke. Så ingen trojaner denne gang!
Jeg takker for svarene og tildeler bufferzone de 60 point.