Avatar billede qualon2 Nybegynder
29. december 2003 - 14:00 Der er 1 kommentar

Fejl ved lavning ad mappe

Jeg har inat lavet et forum script der ikke læser i mysql man i mapper og filer... men jeg har nu det problem... det virkede på min apache server på min egen com.. men når jeg ligger det op vil den ikke gøre det... den skriver at den ikke har adgang til at bruge opendir... Men nu er det mærkelige... hvis jeg manuel opretter en mappe på ftp'en og chmoder til 777 så virker det... men de mapper script laver gider den ikke godtage...
hvad kan der være gal?

du kan se det her: www.qualon.kagenet.dk/qualon/forum/

jeg forstår det bare ikke... Hvis jeg laver en mappe via ftp så virker det.... Men hvis scriptet laver en så virker det ikke... jeg for scriptet til at chmod til 777

Denne kode opretter mappe:

$rid = "$new$under";
mkdir($rid, 0777);
chmod($rid, 0777);

de to $var er sat
Avatar billede ahv Nybegynder
29. december 2003 - 14:40 #1
Angiver du den fulde sti til mappen?

Dette virker fint hos mig:

<?php
mkdir($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/test", 0777);
chmod($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/test", 0777);
?>

hvor test så er mappens navn.