Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
28. december 2003 - 20:16 Der er 4 kommentarer

deling af internet gennem stationær computer

Jeg sidder med et netværk, hvor der er to stationære comp. der er connected via af en switch til internettet. De køre begge med dynamisk ip (dette virker fint). I den ene af de stationære comp. vil jeg conneted min bærbar. I denne stationære comp. har jeg sat et netkort mere i. Via dette ekstra netkort kobler jeg min stationære og bærbare sammen via et crossoverkabel. Imellem den stationære og den bærbar er der fast ip. Jeg kan godt se to comp. i netværket, men jeg kan ikke komme på internettet på den bærbar via den stationære. Hvordan får jeg dette til at lykkes.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2003 - 22:34 #1
nu ved jeg ikke hvilket styresystem du har! men kig her

www.danbbs.dk/~duelund
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 00:08 #2
Alt afhængig hvilke styresystemer du kører, er deling af internetforbindelse (via windows) altid en god mulighed. Du skal dog lige passe på virus/hacker angreb, så husk firewall/antivirus programmer.
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
29. december 2003 - 14:27 #3
Det er XP der kører på begge maskiner!!
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 14:36 #4
Hvis du går ind i START, Kontrolpanel, Netværksforbindelser og klikker på "konfigurer et hjemme/mindre kontornetværk" i venstre side, kan du her vælge at lade din stationære PC fungere som DHCP server, dvs. "denne computer har direkte forbindelse til internettet, de andre computere har forbindelse til internettet gennem denne computer", og herefter følger guiden, plejer det ikke at gå helt galt.