Avatar billede hellswonars Nybegynder
27. december 2003 - 11:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvordan bruger man firewallen i xp

hej hvor finder jeg den firewall som er med i xp... er den god eller er det noget skidt...
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 11:11 #1
For at aktivere den;
- Højreklik på Netværksteder (på skrivebordet fx.)
- Egenskaber
- Højreklik på LAN-forbindelse
- Egenskaber
- Avanceret
- Sæt hak i "Firewall til Internet..."

Den er bedre end ingenting....

Men du har ingen kontrol over diverse programmers adgang til internettet som du ellers har ved at bruge en af de andre (fx. ZoneAlarm, Sygate m.fl.)

Jeg har langt mere tiltro til de sidstnævnte.
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 11:12 #2
den er god (næsten for god ) du finder xp firewall i kontrolpanet ---netværksforbindelser--lan -- enenskaber--- avanceret--checkbox.
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 11:14 #3
Bruger den ikke selv.

Start>kontrolpanel>netværksforbindelser>højreklik på Lan>egenskaber>advanceret
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 11:14 #4
Akk sorry var smidt
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 11:21 #5
Det bedste efter min mening er en Hardware firewall som fx. er indbygget i de fleste routere, da disse kan stoppe evt. indtrængere ved "havelågen".

Med en softwareløsning som vi her taler om, så skal programmet stoppe evt. indtrængere helt inde ved PCen. Jeg er blevet træt af XPs manglende muligheder for at styre hvilke programmer, de må gå på nettet.

Derfor er en kombination af de 2 den bedste løsning - så sæt dig lidt ind i din Router (hvis du har en) og luk evt. de porte som alligevel ikke benyttes - de kan jo nemt åbnes senere, hvis det bliver nødvendigt.

Se evt. her med et par anbefalinger af softwareløsninger: http://www.eksperten.dk/spm/440129
Avatar billede guanche Nybegynder
27. december 2003 - 11:24 #6
instaler hellere zonealarm eller norton personal firewall

når der står microsoft på firewallen giver jeg intet for sikkerheden

hvormange huller tror du ikke der er i dit styresystem blot ??

der er mange det er fra ms

www.zonealarm.com
Avatar billede mard-div Nybegynder
27. december 2003 - 11:35 #7
Jeg anbefaler Zonealarm, hvis ikke kunne du jo have en router med firewall eller bare bruge den i XP..
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 11:39 #8
mard-div: du mangler bare at forklare hvordan den aktiveres ;-)
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 11:42 #9
Den er god (næsten for god ) menes" den spærrer for en pokkers masse.og det er ikke til at finde ud af, så ud med den og i med norton firewall
Avatar billede mard-div Nybegynder
27. december 2003 - 11:46 #10
Aktivere zonealarm eller xp firewall?
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 11:50 #11
*G*  ZoneAlarm er nævnt 2 gange tidligere i indlægget - og hellswonars spørger til hvorledes XPs firewall aktiveres.

Skulle man skyde lidt efter ZoneAlarm så er det nok at den er rigtig meget udbredt, og derfor er der flere hackere som ved hvordan man omgår den. Men har selv brugt den flittigt, og er glad for de nemme muligheder for at styre netadgang + acceptere adgang fra andre PCere på eget netværk.
Avatar billede mard-div Nybegynder
27. december 2003 - 11:54 #12
Gå ind i: Kontrol panelet, så Netværks forbindelser og så klik på egenskaber på den forbindelse du bruger.. gå ind i avanceret og sæt hak i firewallen.. det er den eneste du kan sætte hak i der, så det er svært at undgå.
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
27. december 2003 - 14:40 #13
mard-div >><Nu har jeg tilføjet point, vedr. link til menu (kontakt mig på info@nbasiden.dk )  Du er simpelhten ikke til at få fat på...
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 14:47 #14
nbasiden.dk : SpamBot siger haps haps !  (lad være med at poste din mail i offentlige tråde ; skriv fx. istedet: info AT xx.dk
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
27. december 2003 - 14:55 #15
ok....men må man godt skrive til en i en anden tråd? (altså det jeg lige gjorde til MaRD-DiV?)
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 15:01 #16
det er jo nok ikke helt efter bogen - bedst at skrive i den tråd med spm. hvor du mangler feedback ;o)
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
27. december 2003 - 15:03 #17
ok, det er bare fordi at jeg har virkelig brug for hjælp, og han sagde at hvis jeg tilføjet point ville han godt besvere mit spm. det har jeg så gjort men han har ikke dukket op  Så mard-div  hvis du er der....