Avatar billede stiegl Nybegynder
27. december 2003 - 01:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tvout med Pinnacle DC10+

Hej alle eksperter

Jeg har en film på min computer. Den vil jeg gerne kunne se på mit tv.
Jeg vil bruge mit videoredigerings - DC10+ fra Pinnacle samt et COMPOSITE kabel til dette formål. Men hvordan gør jeg så?
Jeg har set lidt på tvtool, men programmet kan ikke detecte mit videoredigeringskort... Den kan kun se mit graffikkort.
Det skal lige siges, at der ikke er noget galt med mit fjernsyn og mit videoredigeringskort, da jeg lige har fået det til at virke fint med Studio 8... Der tager det bare laaaaang tid før den kan afspilles på fjernsynet, da filmen først skal omkonverteres til andet format.

Eksperten, der kan løse mit problem, får de 60 point. Og jeg gider ikke høre noget med at jeg bare skal gå ud og invistere i et supervhs kabel.

- Stigel
Avatar billede stiegl Nybegynder
30. december 2003 - 21:31 #1
... det kan da ikke passe, at der ikke er nogen, der ved det!
Avatar billede stiegl Nybegynder
02. januar 2004 - 18:02 #2
Hmm. Jeg fandt selv en løsning.
Købte en s-vhs til composite converter/adapter og brugte programmet TvTool. Så nu virker det perfekt.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:06 #3
dc10+ er da ikke et tvkort, det er et grabber kort, beregnet til pinnacles eget format, til at optage og redigere videoklip. kan ikke se at du vil bruge dem som tv-out?
Avatar billede stiegl Nybegynder
02. januar 2004 - 19:41 #4
jeg har aldrig skrevet noget med at det var et tvkort. I 3. linie står der "videoredigerings"... ja, så mangler der "kort".
Men når man har en composite udgang der er beregnet til dette formål må det da bare ha noget med at jeg mangler noget software.
men fuck det. Jeg har fundet ud af det. Bare på en lidt anden måde, så jeg nu bruger mit graffikkort...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 20:19 #5
ja, det var nu også det jeg ville frem til, at du ikke kan bruge dc10+ som direkte udput fra pc-skærmen, som du kan med grafikkortets tv-out :) (så er vi jo så vidt også enige)