Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
26. december 2003 - 20:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Logo, opdateres til EFTER 70érne!

Dear Experter.
Jeg skal re-designe en hjemmeside for min ven der har et stort firma.
Især firmaets logo trænger til at komme "up to date", eller bare VÆK fra 70érne.

Problemet er at logoet er ret kendt i området, så spørgsmålet er om man kunne friske det op uden at ændre det fuldstændig....??

F.eks. mener jeg det vil være mere i ´tidsånden´ at gøre det mere grønt i tonen i stedet for mørkeblåt, for at signalere respekt for miljø osv., men meget andet kan jeg ikke komme på lige nu. HJÆLP!

Kodeord til inspiration:
    Flexibel, pålidelig, moderne, frisk, farverig, hurtig, energi.....

Du kan se logoet, og sloganet, ØVERST på denne side: http://wingteam.com/slave.htm

Der er MAX point pga. udgangspunktets dårlige kvalitet.
De 200 point gives til den der kommer med det bedste forslag, eller deles op hvis der ikke er noget der direkte kan bruges.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. december 2003 - 20:38 #1
Et firma med 50 ansatte, der får lavet et logo på eksperten.dk? Hmmm...

Husk denne paragraf fra ekspertens regelsæt:

"Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten."

Det er ret vigtigt at vide og er udelukkende ment, som en positiv reminder.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
26. december 2003 - 20:48 #2
Skal bruge inspiration og har før fået FLOT resultat her.
Tilpasser som regel og registrere efterfølgende.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. december 2003 - 20:51 #3
Helt fint...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 14:10 #4
Som du selv skriver skal logoet laves lidt om, men ikke for meget da logoet er kendt.
Jeg har lavet et udkast som er mere fast i det, ikke så 70´er agtigt som du skriver, jeg har dog ikke ændret synderligt på selve udformningen.

Jeg synes íkke man skal til at lave det grønt for at symbolisere noget, det er tit noget der bliver misforstået og man får ikke det symbolske ud af det som man havde tænkt sig.

Jeg har taget logoet og holdt det meget simpelt, jeg synes at logoet skal være det nederste og så "kun" omridset, det bliver lidt mere moderne at f´et bliver mere kantet og at det der bliver sat bagved logoet kan danne baggrunden, så logoet ikke har en fast farve.

http://www.device.dk/osj/mf.jpg

Det er hvad jeg havde af tanker og det simple jeg har lavet kan ses på overnstående, håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
27. december 2003 - 19:57 #5
Grønligt og moderne! http://www.dummeslag.dk/mf.htm
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
27. december 2003 - 19:58 #6
Det var så et svar. Synes ikke man bør gå særlig langt fra det originale logo.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
28. december 2003 - 16:30 #7
Hej Space & Michael.
Der er ting i det i har lavet der er gode hver for sig.
Dog er du sluppet LIDT nemt om ved kun at ændre farven, mic.

Jeg får en tanke når jeg ser på Space´s forslag: hvad med om Mét er solidt, mørkegrønt og afrundet lidt 3-diminsionelt, og stregerne i Fét simpelt hen er FARTSTRIBER der signalere dynamik og flexibilitet?

Nogen bud??
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 17:45 #8
Det tro jeg vil skabe mere forvirring, logoet skal være ensartet og stå for noget bestemt, ikke stå for to forskellige ting som det kommer til.

Du er velkommen til at få min illustrator og photoshop filer over det jeg har lavet og så selv prøve at arbejde videre, men efter min overbevisning er det forkert retning du går i.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
28. december 2003 - 21:45 #9
man kan aldrig gå i en forkert retning hvis man ikke skal et bestemt sted hen... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 22:52 #10
he he, jeg tror vi har en filosof iblandt os...
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 00:23 #11
jeg er på. ser på det imorgen
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
22. april 2005 - 17:35 #12
sker ikke meget ;-)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
22. april 2005 - 21:35 #13
Hvordan forestiller du dig fartstriberne i Fet ?