Avatar billede vakse-viggo Nybegynder
18. januar 2001 - 15:07 Der er 5 kommentarer

Print OLE-objekter

Hvordan printes OLE-objekter, som ligger i et OLE-objekt felt i access. Fx. Word, Power-point, digitalbilleder ect.
Når der printes er det kun ikon der vises og ikke indholdet af objektet.
Avatar billede kru Nybegynder
19. januar 2001 - 09:58 #1
Blot et skud:

Prøv i designview at vælge egenskaber => data => OLE-visning og se om det ikke står til \"Ikon\" i rapporten?

Håber det hjælper.
Avatar billede vakse-viggo Nybegynder
19. januar 2001 - 12:41 #2
OLE-visning står til vis indhold, det er ikke det som er problemet.
Jeg tror løsning skal søge i at få objektet over i det respektiv program fx. word, derfra printes det ud - det er et gæt !!!
Avatar billede kru Nybegynder
20. januar 2001 - 12:26 #3
Det skulle ikke være nødvendigt. Grunden til at man overhovedet kan sætte dem ind er at Access får adgang til OLE\'ens objektbibliotek, så det burde ikke være nødvendigt at printe dem ud fra programmet (Jeg må dog tilstå at jeg kun har prøvet med .bmp, jpg\'er og Word .doc). Afhængigt af typen kan det muligvis være noget med reference til selve OLE\'en (filen) hvis kontrollen hvor du sætter den ind er ubundet (dvs. henter den OLE\'en fra en tabel, eller copy/paster du den ind??), men jeg tror det ikke.

Hvis du har en email, bikser jeg et lille eksempel sammen til dig.
Bruger du iøvrigt 97 eller 2000??
Og hvilken OLE-type er det du gerne vil have ind??
Avatar billede vakse-viggo Nybegynder
22. januar 2001 - 12:22 #4
Hvis du har et eksempel må du geren mail den til mig på L50599@danskebank.dk
Access-97
Ole-Typer = Word(*.doc), PowerPoint(*.ppt), digital billeder(*.jpg)
Avatar billede kru Nybegynder
22. januar 2001 - 16:10 #5
er sendt