Avatar billede arvin Nybegynder
25. december 2003 - 18:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ADODB.Recordset error '800a0bb9'

Hjælp mig lige :o)

Jeg kan ikke lige gennemskue fejlen...
---------------------------------------------
ADODB.Recordset error '800a0bb9'

Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/nyt_admin/www/movies/nyhed.asp, line 6
---------------------------------------------
<%
If Request.QueryString("Action") = "Write_comment" Then

Set rs_user_open = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

rs_user_open.open "Select * From [tblAuthor] WHERE User_code = '" & Request.Cookies("Forum")("UID") & "'" , Conn_forum

Set rs_write_comment = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs_write_comment.open "Select * From [comments]" , Conn_sites, 1, 3

rs_write_comment.Addnew
rs_write_comment("News_id") = request("id")
rs_write_comment("Text") = request.form("comment")
rs_write_comment("Author") = rs_user_open("Author_ID")
rs_write_comment("Date") = now
rs_write_comment.Update
response.redirect("nyhed.asp?id=" & request("id") & "")
End If
%>
---------------------------------------------
Line 6:
rs_user_open.open "Select * From [tblAuthor] WHERE User_code = '" & Request.Cookies("Forum")("UID") & "'" , Conn_forum

//Arvin
Avatar billede steckel Nybegynder
25. december 2003 - 19:00 #1
Det ser ud til du mangler et " efter Conn_forum

Men er ikke sikker. :os
Avatar billede steckel Nybegynder
25. december 2003 - 19:01 #2
Doh tager det lige mig igen... kan godt se at det gør der ikke... :-s
Avatar billede arvin Nybegynder
25. december 2003 - 19:01 #3
Har kørt den tidligere uden fejl, men så snart der bliver sendt en form, så melder den fejl :o(
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. december 2003 - 19:03 #4
Du mangler at definere variablen Conn_forum derfor kommer fejlen.:
Det skal enten være en connectring til database elle en åben connection object til databasen:

rs_user_open.open "Select * From [tblAuthor] WHERE User_code = '" & Request.Cookies("Forum")("UID") & "'" , Conn_forum
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. december 2003 - 19:06 #5
prøv:

<%
If Request.QueryString("Action") = "Write_comment" Then
response.write "*" & Request.Cookies("Forum")("UID") & "*"
response.end

Hvis der bare står "**", er det fordi der ikke er noget i Request.Cookies("Forum")("UID").
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. december 2003 - 19:07 #6
noget med, linjen med Conn_forum.Open  vil naturlig afhænge af hvad din database hedder og hvlken driver du normatl bruger..

Set Conn_forum = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn_forum.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\somepath\mydb.mdb"
Avatar billede arvin Nybegynder
25. december 2003 - 19:09 #7
Arghhhh - Dohh....

Mit:
<!-- #include file="databaseopkald.inc" -->
Blev skrevet nedenunder :o(
Så derfor...
Avatar billede arvin Nybegynder
25. december 2003 - 19:12 #8
Eagleeye - Du er igen manden bag successen - Så kom med et svar... Damn det var en af de emner jeg gerne så slettet igen ;o)

//Arvin
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. december 2003 - 19:13 #9
Hehe ok her et svar ;)