Avatar billede mico Nybegynder
24. december 2003 - 15:47 Der er 3 kommentarer

NT4 Server Finder ingen SCSI-disk, men Server 2000 gør

Jeg skal installere NT4 Server på en maskine for at få domæneinformationer med over. Den skal herefter opgraderes til ver 2000. Jeg bruger en adaptec 29160, og 2000 installeres uden problemer. Men NT4 Server: Jeg trykker F6 undervejs, og S for at specificere driverne til controlleren og disken. Den finder controlleren på disketten og installerer den. Men den er dog mindst et minut om at gå videre i processen, og kommer så med den nedslående meddelelse: "Setup din not find any hard disk drives..". Herefter kan jeg kun vælge F3, som afslutter installationen. Har også prøvet andre diske, men som sagt: Windows 2000 har ikke problemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 16:27 #1
Jeg havde engang det samme problem med en NT 4.0 SBS. Løsningen var at boote på de 4 boot-diske i stedet for CD'en, det lyder skørt, men det virkede.

:-)
Avatar billede mico Nybegynder
26. december 2003 - 10:17 #2
Det er naturligvis også prøvet. Det er nu 3 disketter + driverdisketten. Jeg har installeret NT4 masser af gange, men ikke set dette problem før. Min største mistanke er til mainboardet/chipsettet, men igen - Windows 2000 server har ingen problemer.
Avatar billede drejet Nybegynder
14. januar 2004 - 14:59 #3
Svaret er forudsat : Er der kun scsi diske i din server ?  Hvis ja :

Jeg har for nyligt haft det samme problem...
Havde købt dell sc600 servere til nt4-servere.
Jeg rodede med det en times tid før jeg satte en ide-disk i serveren og installerede nt4, herefter sp6.
Nu brugte jeg driver disketterne til scsi-controlleren, således det virkede.
til slut lavede jeg en ghost disk to disk fra ide til scsi.
- rev ide'en ud, bootede på scsi... så virkede det !!!

Jeg kan se dit spg. er 3 uger gammel, så du har nok løst dit problem !

Lad mig hære hvordan det gik.