Avatar billede kingklins Nybegynder
23. december 2003 - 11:22 Der er 4 kommentarer

windows fryser

hej håber nogle kan hjælpe. jeg har lige været ude og købe en opgradering (bundkort og cpu). Når jeg starter pc`ene  op går den fint ind i windows men efetr et stykke fryser windows og jeg kan ikke bevæg mus el keyboard. alle svar vil blive prøvet da jeg næsten har prøvet alt. den finder heller ikkke det rigtige keyboard (har logitech cordless keyboard) og køre med det samme styre system.
Avatar billede angak Nybegynder
23. december 2003 - 11:29 #1
Måske bliver din CPU for varm... Prøv lige efter den er gået ned, at gå ind i BIOS og se hvad temp. på CPU er...
Avatar billede zhark Nybegynder
23. december 2003 - 11:54 #2
Det kan være et svært problem at lokalicere, men for at afprøve det "nemme" først:
1) Du siger "fryser" og kan ikke bruge mus/keyboard, der er som regel noget
  der hedder kanaler på trådløs, der skifter man ved at aktiver senderen og
  så på mus trykke en lille "plet" under musen gælder også keyboard, måske er
  det "kun" det? men prøv evt. også at taste ctrl+esc og se om start menu
  kommer frem? Så er der liv i PCen.
2) Rigtig mange gange skylder den slags også en dårlig forbindelse, jeg
  anbefaler du gennemgår alle jeg vil lige gentage  -ALLE - dine cabler og
  dine PCI kort ram m.v. og de sidder godt, forbindelser er den helt store
  synder m.h.t. ustabilitet og frys, selv om de fleste omgående skriger
  "varme"
Avatar billede angak Nybegynder
23. december 2003 - 11:56 #3
Som zhark skriver, så kan det være rigtig mange ting... Jeg havde selv en computer der gik ned når trafikken på netkortet oversteg 5 MB/sek... Meget mærkeligt...

Prøv at læg mærke til om der måske er nogle bestemte ting der forårsager det...
Avatar billede zhark Nybegynder
23. december 2003 - 12:01 #4
Jeg har skrevet alle cabler, men for en sikkerheds skyld tilføjer jeg at det absolut også gælder strøm cabler til floppy, HD og ikke mindst dine IDE cabler til HD osv.