Avatar billede napalm885 Nybegynder
22. december 2003 - 20:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Generel fejl ved opstart af windows

Luk annonce  Ok .. her er bøffen..

Da jeg tændte min computer den anden dag begyndte HD at sige underlige lyde under windows start up. Efter et par minutter kommer fejlmeldingen "Generel fejl et eller andet med HD", herfra er eneste mulighed at slukke comp.

Jeg har derefter forsøgt mig via dos-prompt at komme ind i windows, men her siger den at filen Himem.sys mangler. Jeg prøvede så adskillige gange at geninstallere windows, men installationen gik altid kold på det samme sted...

What to do .. bær over med at jeg er newb :P ..
Avatar billede bredker Nybegynder
22. december 2003 - 20:39 #1
hvilket windows har du
Avatar billede sbanjo Nybegynder
22. december 2003 - 21:08 #2
Jeg har haft samme fejl. Og gjorde faktisk den fejl, at jeg indkøbte en ny HD. Men det var ikke HD, men mine RAM der var problemet. I min situation fordi min maskine ikke kunne håndtere to RAM-klodser på en gang.
Det gjorde også, at windows stoppede under installation. Typisk det samme sted.
Problemet var løst ved udskiftning af RAM.
Avatar billede napalm885 Nybegynder
22. december 2003 - 22:48 #3
Jeg har prøvet med andre ram klodser, men stadig uden held .. har windows 98 se
Avatar billede sbanjo Nybegynder
24. december 2003 - 13:55 #4
Har du en opstartsdiskette til windows 98, så du kan køre en scandisk - for at udelukke HD-fejl.
Avatar billede ird Praktikant
24. december 2003 - 14:02 #5
hmm.. (software)fejl på dit filsystem eller fysisk fejl på din hdd ?
hvis du vælger at køre en scandisk så husk for gud skyld at vælge backup (som regl a-drev), da scandisk nogen gange fucker mere up end den gør gavn.
sådan her ville jeg gøre : genstart, hold ctrl nede, vælge commandprompt only. kør herefter scandisk /surface.
Avatar billede ird Praktikant
24. december 2003 - 14:02 #6
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:03 #7
Mon ikke det er tid til lidt feedback her?? og skal man droppe et svar?
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:13 #8
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.