Avatar billede posselt78 Nybegynder
22. december 2003 - 20:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekstra computer

Er det ikke noget med man kan få et stykke hardware der gør det muligt at tilslutte ekstra mus, keyboard og monitor. således at man faktisk har 2 arbejdspladser i en computer?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
22. december 2003 - 20:32 #1
Jeg tror at du tænker på det omvendte:
To computere - et tastetur, en mus, en skærm.

Man sætter det sammen til en switch-box, og kan så skifte mellem den ene og den anden computer.

Er jeg galt på den?
Avatar billede posselt78 Nybegynder
22. december 2003 - 21:04 #2
JA. Vi har derhjemme nogengange brug for 2 Pc-arbejdspladser på en gang. En løsning er at købe endnu en pc. Men kan man ikke bruge den eksisterende computer til at supportere 2 arbejdspladser?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
22. december 2003 - 21:12 #3
Jeg tvivler meget på at det findes... Har i hvert fald ikke hørt om noget program der understøtter input fra flere mus/tasteturer på samme tid.
Avatar billede posselt78 Nybegynder
23. december 2003 - 00:05 #4
ok så må jeg nok have taget fejl. Synes jeg engang har hørt om sådan en tingest.
Avatar billede guanche Nybegynder
23. december 2003 - 00:08 #5
det findes og det er dansk men problemet er jeg ved ikke hvad det hedder

det er et pci kort man sætter i master maskinen og så lægges der en klient på den som vises på skærm nr 2

fra skærm nr 2 arbejder man som om man sidder på en rigtig pc
Avatar billede guanche Nybegynder
23. december 2003 - 00:08 #6
glemte lige på pci kortet er der de fornødne stik til mus/keyb og skærm
Avatar billede posselt78 Nybegynder
23. december 2003 - 10:32 #7
ja netop. er der nogen der ved hvad det hedder
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. december 2003 - 15:21 #8
http://www.aten.com/02-p-item.php?id=143
(siden er lidt sløv)

Selvom jeg ikke anede at det fandtes, så fandt jeg ovenstående. Er det noget i den stil?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
09. januar 2004 - 14:30 #9
Var det noget som ku bruges?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. februar 2004 - 23:31 #10
Lukketid?