Avatar billede nettack Nybegynder
20. december 2003 - 19:09 Der er 9 kommentarer

Spørgsmål til switch?

Hej!

Jeg skal ud og have en ny switch/hub. Jeg har hørt at når man skal sætte en ny computer til en switch skal man slukke og tænde for strømmen til den for at det virker? Er det sådan med de nye switches? For så bliver jeg nødt til at købe en hub :)
Avatar billede jimse Nybegynder
20. december 2003 - 19:11 #1
Nej! Sådan er det ikke
Avatar billede nettack Nybegynder
20. december 2003 - 19:26 #2
Er du sikker.. for jeg skal have den stående på loftet, så gider ikke op og slukke for den hver gang der skal sættes en ny computer til!
Avatar billede jimse Nybegynder
20. december 2003 - 19:28 #3
Jeg har da ingen problemer med de switches jeg bruger. Mest HP Procurve 408 (8 ports). Jeg sætter maskiner på og tager nogen af uden problemer.

Jeg har da en 30 stks.
Avatar billede chalde Seniormester
20. december 2003 - 19:36 #4
Har tit folk på besøg med deres comps, ingen problemer her (5ports switch fra 2002/03)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2003 - 19:40 #5
Du skal ikke røre switchen, når du tænder din pc, vil din IP stack broardcaste på nettet og dermed opdager switchen at der sidder noget på den port hvor den er tilsluttet. Dine venner skal bare tilslutte deres computere til switchen og tænde for den, så er de på
Avatar billede chalde Seniormester
20. december 2003 - 19:43 #6
Kan faktisk bare tilslutte comp til switch mens comp er tændt. Og så gå i start->kør "ipconfig /renew" hvis den ikke registreres med det samme.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. december 2003 - 20:06 #7
Det sker dog - en gang imellem - at en af mine switche går i baglås og skal
slukkes og tændes. Men det kan du vel klare med en ledning fra loftet ned
til en kontakt nedenunden.
Avatar billede nmh Nybegynder
20. december 2003 - 20:07 #8
Som alle de andre siger: Du kan blot sætte computere på og pille dem af igen uden videre.
Jeg har dog nogle gange været ude for at en switch gik i "baglås" og først fungerede igen, efter der var blevet tændt og slukket for den. Men det er noget, der kun er sket 2-3 gange i løbet af 2 år.
Avatar billede jimse Nybegynder
20. december 2003 - 20:17 #9
Jeg har ikke været ude for at nogen af minie er gået i baglås og de ældste ha kørt uafbrudt i ca 3 år kun afbrudt af strømafbrydelsen i september.