Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
20. december 2003 - 13:21 Der er 2 kommentarer

Kemi Hjælp ang. Cværdier og pKs, @kemieksperter

Jeg vil uddybe spørgsmålet således:

BEREGNING:
Jeg skal beregne den formelle koncentration af H3PO4(aq) og derefter finde pKs1 og pKs2 for H3PO4(aq).

Men dette er mine oplysninger:
<b>Kemikalier</b>: 0,05M H3PO4 (aq) ; 0,1M NaOH (aq).
<b>Udførelse</b>: Udtag med pipette 10ml 0,05M H3PO4 (aq) og overfør det til et lille bægerglas. Bægerglasset forsynes med omrørerpind og pH-elektrode og anbringes på en magnetomrører. herefter start programmet Datalyse og optegn en titrerkruve. Stop når pH er næsten 11.

<b>Observation</b>: Første gang vi målte den tid, som pumpen var om at pumpe 10 mL op var på 146 sek og anden gang var den på 147 sek. dvs. 146,5 sek i gennemsnit.
Avatar billede blach Nybegynder
20. december 2003 - 19:56 #1
Har du prøvet på www.LektieCafe.dk ?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
20. december 2003 - 23:27 #2
nah der er ikke noget der, det er ikke en opgave jeg kan skrive af, det er nogle beregninger jeg skal have løst