Avatar billede 1005 Nybegynder
18. december 2003 - 13:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvordan med skærmopløsning - igenigen

findes der nogle retningslinier for hvordan man tilpasser hjemmesider til forskellige skærmopløsninger - eller er man gået helt bort fra at tilpasse - tidligere lavede jeg hjemmesider hvor der både var en til 800x600 og en til 1024x764 - hvad er "normalt" at gøre eller mest "rigtigt" - "aktuelt".
vh 1005
Avatar billede sesam Nybegynder
18. december 2003 - 14:04 #1
Jeg mener at hvis du designer til 1024x764 er der vist ingen der bliver støt over det, det er i hvert fals hvad jeg gør.
Laver et dokument i Photoshop på 1000x700 så spiller det meget godt...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:31 #2
Nej nej nej, du skal ALTID bruge en bredde på 760 px, for at sikre at alle dine brugere/kunder kan se dit website ordentligt.
760 px. fordi der også skal være plads til en scrollbar, så du dervd sikrer at alle med en 800 x 600 opløsinng kan se dit website.
Højden er det mindre vigtigt med, da mange alligevel laver om på opsætningerne i adresse-og titel-linierne i toppen af browseren.
Avatar billede pehory Nybegynder
18. december 2003 - 20:50 #3
Jeg mener også at man, hvis man laver sit site i pixels, skal lave det på omkring de 760 så 800 x 600 brugere også kan være med.
Men endnu bedre er at lave et skalerbart. Altså i procent. Dette er dog ikke altid lige nemt, da det så tit vil se underligt ud i visse skræmopløsninger.
Avatar billede 1005 Nybegynder
20. december 2003 - 08:26 #4
tak for jeres feedback - ingen nye standarder men stadig de samme relevante overvejelser - sesam du har noget til gode hos mig - go jul etc
Avatar billede 1005 Nybegynder
20. december 2003 - 08:27 #5
for svar selfølgelig