Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. december 2003 - 05:46 Der er 1 løsning

CSS tolkning forskellig i Mozilla og IE

Jeg prøver at definere en sides layout v.hj.a. CSS, men kan se at det ikke sker ensartet i Mozilla og MSIE.

Eksempel:

Jeg sætter lidt plads af for oven til en overskrift:
#overskrift {
        position:absolute;
        left:0px;
        top:0px;
        width:100%;
        height: 45px;
        background-color:orange;
}

I <body> sætter jeg det på med:
<div id="overskrift">
Overskrift
</div>

I MSIE er der en del mindre luft op til den øverste kant end i Mozilla? Hvorfor det?

Dertil har jeg et område til noget tekst:

#venstrekolonne {
        padding-top:5px;
        padding-left:5px;
        padding-right:5px;
        position:absolute;
        left:0px;
        top:50px;
        width:100px;
        background-color:white;
}

Her har jeg bemærket at i MSIE tager den padding-left og right og trækker ud af min definerede bredde på 100px, så der bagefter er 90px til tekst. I Mozilla bliver de to paddings lagt til på *ydersiden* af min definerede bredde, så jeg stadig har 100px til tekst, men det hele fylder så 110.

Er der nogen der har en god forklaring på det, og eventuelt en workaround det kan komme til at se ens ud i begge browsere?
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. december 2003 - 06:21 #1
Never mind. Jeg havde vist misforstået noget m.h.t. padding....