Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 11:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trustrelationship

Hej

Har et problem med 2 primary NT4 servere.

Hver manskine har hver sin funktion, den ene er dial-in pulje, nr. 2 er loginserver/domæneserver.

Problemet kommer i at når når folk ringer op, og skal logge på får de fejlen at domænet ikke er fundet. Domænenavnet er referende til server 2.

Hvordan får jeg det opsat så, så server 1 kan se/stole på server 2?
Avatar billede k_la Nybegynder
17. januar 2001 - 11:19 #1
Skal det opfattes som følger:
server 2 er PDC og server 1 er BDC ? - for så skulle den kunne det nu.

Hvis der er tale om workgroup servere - skal du ind i
programs - administration - servermanager
Her skal du oprette trustrelationship.

(Men jeg går ud fra at du allerede har forsøgt dette)
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 11:25 #2
Nopes, alle serverne er PDC desværre.
Avatar billede victor44 Nybegynder
17. januar 2001 - 11:32 #3
Det nemmeste fremover er at reinstallere den en som BDC.
Ellers kan du lave et trustrelationship mellem domænerne og huske at tilføje de brugere/grupper fra hvert domain der skal have rettigheder.
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 11:34 #4
Jeg ved godt det der med BDC, problemet er at jeg som tekniker i firmaet bare er blevet kastet ind i deres f.....g opsætninger som de ikke vil have lavet om på.

Men jeg tester det lige her d. 30. først og så skal pointene nok blive fordelt, hvis det vel og mærke virker :)
Avatar billede cktarget Nybegynder
18. januar 2001 - 13:20 #5
Det skal blot lige nævnes at, hvis du har en server stående til at tage sig af SQLServer og/eller IIS er edt ikke en ubetinget fordel at have dem defineret til BDC. Så vil de blot bruge deres kræfter på at være backup domain controller.

Kedde
Avatar billede bjoeg Nybegynder
09. februar 2001 - 08:32 #6
Når gutter, det var ikke trustrelataionship der helt var fejlen i dette scenario.

Det var RAS serveren der uddelte forkert ip-segment til DUN-klienter. Men I fik point alligevel for gode svar.