Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
16. december 2003 - 17:35 Der er 6 kommentarer

Co-branding ifb. m. email-reklamer

Findes der nogle såkaldte "Co-branding" udbydere i DK? Altså mellemmænd/bureaer, der tilbyder at skabe kontakt mellem annoncører og webmastere baseret på flg. princip:

En webmaster har et site, der i en eller anden grad kræver brugeroprettelse - dvs. at man skal registrere sig for at få fuldt udbytte af sitet. Jeg vil gerne tjene penge på sitet, men der er ikke længere penge i bannere o.lign. Derfor vælger jeg at co-brande med et bureau der udbyder denne service. Jeg tilføjer et afkrydsningsfelt på min registrerings-side, der, hvis brugeren krydser af, giver mig tilladelse til at videregive brugernes e-mails til 3.part - altså co-branding bureauet. For hver adresse jeg videregiver modtager jeg X kr. Co-branding bureauet sælger disse e-mail adresser videre til virksomheder, som dermed har nogle e-mail adresser de på lovlig vis kan sende reklame ud til.

Juridisk set er der grundlag for hele processen, i og med at kunden, når han registrerer sig på partnernes sites har godkendt, at hans e-mail adresse må videresælges.

Fænomenet er _meget_ udbredt andre steder i verden, men findes der nogle bureauer herhjemme?
Avatar billede janemil Nybegynder
16. december 2003 - 17:45 #1
Da man kun kan leve af glade kunder er det nok ikke vejen frem. Hvis dit site fuckede mig sådan fik du sku ballade med mig.
Der findes da masser af sites du kan melde dig til for at blive spammet for håndøre..
Avatar billede janemil Nybegynder
16. december 2003 - 17:47 #2
http://www.jatak.dk og den slags.
De køber vist også mailadresser fra andre, hvis de kan slippe afsted med dem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. december 2003 - 19:16 #3
Der findes mange banner-netværk som tilbyder annoncør at købe tekst reklame i emails mod xx kr.

www.tradedoubler.dk m.v.
Avatar billede falslev Nybegynder
22. juni 2004 - 10:43 #4
Adpepper tilbyde co-signup.
Mine erfaringer er at du kan tjene ok på det da mange ikke læser hvad der står og bare klikker af. Det gir dog nogle sure brugere men det er kun 1 ud af 400.
Så længe de har muligheden for selv at vælge det fra har jeg ingen problemer med det.

Link: http://www.adpepper.com/adpepper/ap-wcms/daenisch/
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
19. juni 2005 - 01:23 #5
Det er rigtig at det ses mange stedder i udlandet, og det er da også begyndt at blive mere udbredt her i DK.

Vi leverer faktisk sådan en cosignup løsning (se: http://www.cmnetwork.dk/page.asp?id=118&kategori=Løsninger ) og har en del medier, som giver os muligheden for at levere en stor volume af både un- og prechecked.

Kontaktinfo står på siden.
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
10. august 2005 - 12:56 #6
Update! Vi tilbyder nu også webmastre at få en cosignup løsning ind på deres hjemmeside, således at de trækker på vores database af annoncører. Implementationen er ligetil og enkel - Der afregnes hver måned. Har du et community, stort site, e.lig. er der mulighed for at skabe en fornuftig omsætning.

Kontakt os på http://www.cmnetwork.dk/ for nærmere information om hvordan du kommer igang.