Avatar billede heine112 Nybegynder
15. december 2003 - 16:55 Der er 3 kommentarer

Java på moderne mobiltelefoner

Java-fortolkeren på de moderne mobiltelefoner
kan anvendes til meget andet end spil.

Man har mulighed for at benytte de almindelige
internet-teknikker: Java-programmet i mobiltelefonen kan
uden problem kommunikere med web-servere (eller andre typer server).
For eksempel kunne man have et centralt tidsregisteringssystem
på en server på internettet. Man kunne da opdatere tidsregister
ingen via mobiltelefonen. Man kan kommunikere krypteret
over internettet via ssl.

Mobiltelefonen har dog en meget begrænset hukommelse og lille
processor - men i princippet har man samme muligheder som ved en
almindelig computer, som er tilsluttet internettet.

Jeg vil gerne igang med nogle projekter, hvor mobiltelefonens
muligheder anvendes. Hvis du har nogle ideer eller behov, så send
en mail: heine112@hotmail.com .

/heine112
Avatar billede zaibot Nybegynder
17. marts 2004 - 23:38 #1
Prøv at kontakte Janne Damborg fra Damborg Graphic

http://www.damborg-graphic.dk/

Hun er en af hovedpersonerne bag PhotoCares fremkaldelses system, som kører over mobilen.
Du kan hilse hende fra Tobias, hvis du kontakter hende.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
23. marts 2004 - 17:54 #2
jeg har søgt ivæksætter kapital til en MMS java projekt, men fik den ikke. Imidlertid er der flere ny telefoner på vej der kan java og symbian, så hvad er det du vil lave, som teleselskaberne ikke allerede har tænkt på?
Avatar billede heine112 Nybegynder
23. marts 2004 - 21:01 #3
Jeg tænker *ikke* på spil, dating og "sjove" ting.

Jeg tænker på kontrol/overvågning af produktionsmaskiner. Jeg tænker på udtræk af database til "manden i marken". Jeg tænker på produkter, som zaibot er inde på - ganske interessant.

Jeg mangler også nogen, som vil sætte kapital ind i projekt. Jeg har 2 mand som behersker internet-teknologien (vi har snart 10 års erfaring), og vi kan se en række muligheder i mobiltelefonen i denne forbindelse.

Telefonselskaberne mm tilbyder "sjove" løsninger. Men der er et marked indenfor skræddersyede løsninger rettet mod firmaer, som tør tage den nye teknik i brug.

//Heine112