Avatar billede supertau Nybegynder
16. januar 2001 - 22:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Semikolonsep. fil

Jeg skal lave en semikolon-separeret fil med formatet :

header (f.eks. DX;4543;XXXXX)
data  (f.eks. DY;213;;45;;;;E. Niess;;5500)
data
footer (f.eks. DZ;SLUT)

header og footer er faste tekster og optræder altså ikke i databasen.

Hvordan griber jeg den opgave an.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
17. januar 2001 - 08:27 #1
Jeg ville nok lave det i Excel, og bagefter sige gem som csv eller txt og angive at seperation karakteren skal være ;

Du kan også lave en tabel med alle dine dataer, lave en formular som eksporterer dine data til en ;-sepereret fil og lige starte med at tilføge din header og slutter med at tilføge din footer
Avatar billede supertau Nybegynder
17. januar 2001 - 08:57 #2
Jeg har mine date i en tabel, og det er nøjagtigt som du
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
17. januar 2001 - 09:00 #3
Jmen så skal du jo bare eksportere dine data
Avatar billede supertau Nybegynder
17. januar 2001 - 09:02 #4
Jeg har mine data i en tabel, og det er nøjagtigt som du skriver min mening at eksportere. Jeg er vant til at arbejde i Visual Foxpro og der kan jeg åbne en text-fil, skive headeren, løbe tabellen igennem, skrive de relevante data og til slut skrive footeren. Det er den mulighed jeg ikke lige kan få øje på i Access.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
17. januar 2001 - 09:08 #5
Prøv at se i hjælpe filen under
Skrivning af data til filer Der kan du se hvordan du kan gøre.
Avatar billede supertau Nybegynder
17. januar 2001 - 09:18 #6
Ja, jeg kan godt finde opskriften på at eksportere data, men hvordan er det lige at jeg får tilføjet header og footer, de står jo som nævnt ikke i tabellen. Jeg kan ikke finde noget om at åbne en tekstfil og derefter skrive til den.
Avatar billede oskar Nybegynder
19. januar 2001 - 11:36 #7
Jeg har engang løst problemet ved at lave en rapport, der udskrives til en tekstfil.
Avatar billede fdata Forsker
22. januar 2001 - 18:24 #8
Er det ikke lettest i VBA?
Åben en fil med: OPEN <filnavn> FOR OUTPUT AS #1.
Skrive headeren, løb posterne igennem og skriv dem ned i filen og slut af med at skrive headeren. Alt sammen med PRINT #1. Luk med CLOSE #1.
Avatar billede fdata Forsker
22. januar 2001 - 18:26 #9
(hov) .. og slut af med at skrive footeren  :o)
Avatar billede supertau Nybegynder
22. januar 2001 - 22:01 #10
Det var også det jeg til sidst nåede frem til