Avatar billede garma Nybegynder
15. december 2003 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg et program

På mystisk vis har jeg fået et program der hedder hotbar installeret på min maskine, der kører xp2003 - og det irriterer mig ret så voldsomt.
Når jeg forsøger at slette det kommer følgende meddelelse:

Det er ikke muligt at slette Hotbar: adgang nægtet.
Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug.
Jeg har fjernet skrivebeskyttelsen på alle filerne; men lige meget hjælper det. Tilsyneladende er programmet heller ikke i brug - hvad gør jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2003 - 14:55 #1
Start op i fejlsikret tilstand, gå i tilføj/fjern programmer og forsøg igen.
Avatar billede garma Nybegynder
15. december 2003 - 14:55 #2
Programmet findes ikke under tilføj/fjern programmer
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2003 - 14:58 #3
Hvis det har en uninstall, så brug det, ellers må du fjerne mappen, men gør det i fejlsikret.
Avatar billede nva Praktikant
15. december 2003 - 15:00 #4
Kør Spybot og derefter lav log med Hijackthis, som utallige andre har gjort her på Eksperten
Avatar billede arlet Juniormester
15. december 2003 - 15:00 #5
Dette program leverer flotte skins til IE-toolbars, og det tilføjer også sin egen toolbar. Hotbar distribueres sammen med ældre udgaver af iMesh samt en del gratis software. Yderligere finder du den i spammail, hvor den foregiver, at være en Microsoft opgradering til Outlook.

Hotbar er i stand til at omdirigere din netsøgning, til sider den selv finder relevante, på baggrund af de marketingsfirmaer den har tilknytning til. Hotbar sender adresserne på de sider du besøger videre til dens controlserver.

Du afinstallerer på flg. måde:

Gå til Start - Kontrolpanet - Tilføj/fjern programmer.
Her finder du den under navnet HotBar eller Web Tools by Hotbar

Version 3 efterlader yderligere rester i registreringsdatabasen, som du kan fjerne ved at gå ind i databasen. Start - Kør - og skriv regedit. Flg. nøgler kan slettes:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Hotbar

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Hotbar

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Hotbar

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\
B195B3B3-8A05-11D3-97A4-0004ACA6948E

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Internet Settings\User Agent\Post Platform\Hotbar 3.0

Så skulle den være klaret.
Avatar billede arlet Juniormester
15. december 2003 - 15:01 #6
Hvis det ikke virker på vi prøve med en hijackthis
Avatar billede garma Nybegynder
15. december 2003 - 16:11 #7
Det virker ikke - og jeg aner ikke hvad hijackthis er
Avatar billede fromsej Praktikant
15. december 2003 - 16:27 #8
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede garma Nybegynder
15. december 2003 - 17:22 #9
Så lykkedes det alligevel - efter nogle ganges nedlukning og uden tilkobling til internettet - hvor får i det fra? - Tak for hjælpen
Avatar billede arlet Juniormester
15. december 2003 - 17:34 #10
Velbekommen