Avatar billede grosvik Nybegynder
13. december 2003 - 19:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opkobling virker ikke?

Hey!

Jeg har lige fået en TDC ADSL forbindelse i huset. Det er på en computer med 2 brugere i XP. Normalt så skulle forbindelsen til internetet starter automatisk når man tænder for computeren og logger på med sin bruger, men det gør den ikke. Når computeren er tændt står den på offline og mit messenger program starter ikke. Men så snart jeg åbner internet Explore logger jeg på på messenger.
Jeg har prøvet at lede etfer nogle indstillinger, så den logger på automatisk, uden at man skal åbne for browseren først.

Hvordan og hvor gør man det henne??

//Kristian Grøsvik
Avatar billede ronion Nybegynder
13. december 2003 - 19:56 #1
bruger du en forbindelse med forbrugsbetaling (betaling pr downloadet/uploadet MB)
Avatar billede grosvik Nybegynder
13. december 2003 - 20:44 #2
Nej jeg betaler et fast beløb hver måned....
Avatar billede kenp Novice
13. december 2003 - 21:04 #3
Er det så en PPoE forbindelse du har fra TDC?
Avatar billede dana Nybegynder
13. december 2003 - 23:12 #4
Prøv at gå i Funktioner/Indstillinger/Generelt i Messenger
Hak af i den 1. og 3. lille box.
Avatar billede dana Nybegynder
13. december 2003 - 23:17 #5
Hvis det er det det Messenger program XP er født med, så skal du gå i Instillinger/Indstillinger og sætte hak i den 1. og 2. box.
Avatar billede dana Nybegynder
13. december 2003 - 23:20 #6
Der er lavet en lidt sjovere og flottere udgave end den som XP er født med. Prøv den!
Findes her: http://messenger.msn.dk/
Avatar billede grosvik Nybegynder
14. december 2003 - 18:06 #7
Æhh....jeg tror i har misforstået mit spørgsmål. Det er ikke så meget messenger der er problemet. Jeg kan bare se, at computeren ikke automatisk logger på internettet. Der står når jeg åbner IE 6.0 nede i højre hjørne at at forbindelsen nu er oprettet. Det skulle den jo gerne gøre med det samme jeg åbner computeren. Hvorfor gør den ikke det?
Avatar billede dana Nybegynder
14. december 2003 - 18:19 #8
Ja, men et eller andet sted skal du vel kunne se at du er på nettet. Prøv at åbne dit postprogram først og se om der er hul igennem til mails.
Avatar billede dana Nybegynder
14. december 2003 - 18:20 #9
PC'en skal selvfølgelig være konfigureret til din nye forbindelse, så den ikke tror at du stadig måske kører på en gammeldags modemopkobling. Har du haft en anden forbindelse før på den pågældende PC?
Avatar billede grosvik Nybegynder
14. december 2003 - 18:43 #10
Jeg kan se både på mit mailprogram og nede i højre hjørne, hvor der er et netværkssymbol, at den ikke er online når jeg starter computeren. Der har været en anden opkobling på computeren, men det var også bredbnånd, bare over antennestikket. Den forbindelse har jeg slettet og oprettet en ny "bredbåndsforbindelse"...og jeg har prøvet de steder jeg kunne få øje på,at sætte den til at logge på automatisk...men den starter stadigvæk først når jeg åbner IE...
Avatar billede dana Nybegynder
14. december 2003 - 19:32 #11
Har du online registreret dig på TDC's hjemmeside?
Avatar billede grosvik Nybegynder
14. december 2003 - 19:48 #12
Ja det har jeg,...
Avatar billede dana Nybegynder
14. december 2003 - 19:51 #13
Hvis du mener du har sat forbindelsen rigtigt op som TDC foreskriver, så er det svært at regne ud hvad der går galt. Du må nok have fat i TDC support.
Avatar billede grosvik Nybegynder
14. december 2003 - 19:54 #14
Ja jeg tror ogsåjeg lige må høre dem om de ved hvad problemet er....ellers tak

//Lukket
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 16:03 #15
ø